۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۶

مجموعه مقالات همایش«ابن سینا و فیلسوفان اسلامی» منتشر شد

مجموعه مقالات همایش«ابن سینا و فیلسوفان اسلامی» منتشر شد

مجموعه مقالات همایش ابن سینا و فیلسوفان اسلامی تحت عنوان «ابن سینا و حکمت مشرقی» زیر نظر آیت الله سید محمد خامنه ای و توسط انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا روانه بازار نشر گردید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مجموعه با مقدمه آیت الله سید محمد خامنه ای با عنوان «ابن سینا فیلسوفی اشراقی» آغاز می شود. عقیده عموم بر این است که ابن سینا را فیلسوفی مشایی می شناسند و می شناسانند که پیرو فلسفه یونان و شارح فلسفه ارسطو است. آیت الله سید محمد خامنه ای در این مقدمه دیدگاه دیگرگونه ای را برمی شناسد و بر این باورند که ابن سینا علاوه بر حکمت مشائی که الحق و الانصاف آنرا به ذروه کمال خود رسانیده است صاحب گونه دیگری از حکمت است که ایشان آنرا «حکمت مشرقی» می نامد.

این مجموعه مقالات شامل بخشهایی چون «زندگینامه و آثار»، «مابعدالطبیعه»، «اخلاق و سیاست» و نیز «منطق» است. نویسندگان معروفی چون آیت الله سید محمد خامنه ای، دکتر کریم مجتهدی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی و دیگر پژوهشگران حوزه فلسفه اسلامی و ابن سیناشناسی در آن مقاله دارند.

چاپ نخست مجموعه مقالات «ابن سینا و حکمت مشرقی» در بهار سال 1392 و در 2000 نسخه و 416 صفحه با جلد شومیز و گالینگور به بازار نشر عرضه شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب از طریق پست، می توانند با تلفن 88153594-021 بخش انشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا تماس حاصل کنند.

کد خبر 2118069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha