۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۰

شوهانی خبر داد:

اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران/ کلنگ زنی منطقه ویژه مهران در هفته دولت

اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران/ کلنگ زنی منطقه ویژه مهران در هفته دولت

ایلام - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ایلام در مجلس از اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران خبرداد و گفت: منطقه ویژه مهران در هفته دولت کلنک زنی می شود.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح چهار بانده ایلام - صالح آباد و مهران اجرایی می شود و  این پروژه، طرح بسیار خوبی است چراکه مسیر ایلام به مهران مسیر استراتژیکی است.

وی افزود: در صورت بهره برداری از این طرح هم استان ایلام از بن بست خارج می شود و هم می توانیم از مرز بین المللی مهران استفاده بهینه ای داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی ادامه داد: نیاز است که این مسیر چهار بانده شود و فاز اول این طرح با جدیت در حال اجرا است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اعتباراتی که برای این طرح منظور شده هم استانی و هم ملی است و مابقی آن هم باید مسئولان استان کمک کنند که این مسیر از ایلام – مهران به سمت دهلران و سپس اندیمشک اجرا شود.

وی از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای اتمام این طرح در دوسال آینده خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال استانی و 30 میلیارد ریال اعتبار ملی پیش بینی شده است.

شوهانی از رفع مشکل آب شهرک سر طاف خبر داد و گفت: طرح ساخت مخزن دو هزار متر مکعبی برای تأمین آب مردم این شهرک چندسالی است که در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای ساخت و بهره برداری از این مخزن بیش از شش میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی این شهرک از جمله رفع مشکل آب وبرق و طرح هادی از جمله مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

شوهانی درباره طرح ویژه اقتصادی مهران گفت: عملیات اجرایی این طرح اقتصادی در هفته دولت امسال آغاز می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های ایلام و شهرستان مرزی مهران با پیگیری های صورت گرفته مرحله اول اجرایی این طرح در زمینی به وسعت حدود 800 هکتار در هفته دولت آغاز خواهد شد.

کد خبر 2118254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha