۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

تنش در روابط روسیه و اوکراین / مسکو کی یف را تهدید کرد

تنش در روابط روسیه و اوکراین / مسکو کی یف را تهدید کرد

روسیه اوکراین را تهدید کرد که در صورت امضای توافق نامه های تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا، مسکو قوانین خود علیه کی یف را سخت تر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه با بیان اینکه اوکراین در صورت امضای توافق نامه با اتحادیه اروپا دست به خودکشی می زند، درباره افزایش حساسیتهای مسکو در مورد کی یف هشدار داد.

در همین رابطه در روزهای گذشته ماموران گمرکی و مرزی روسیه بازرسی های طولانی مدتی را از تمام محموله هایی که از اوکراین به این کشور ارسال شده بودند انجام دادند.

"سرگئی گلازف" از مشاوران اقتصادی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهو روسیه، درباره سختگیری مرزبانان روسی در خصوص کالاهای اوکراینی گفت : سختگیریهای روزهای گذشته موقتی است، اما اگر اوکراین قصد امضای قرارد اد با اتحادیه اروپا را داشته باشد این سخت گیری ها افزایش می یابد.

روسیه خواستار حضور اوکراین در پیمان تجاری منطقه ای است، اما کی یف به امید امضای توافق نامه های تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا از حضور در این مجمع منطقه ای امتنا می کند و همین امر سبب خشم مسکو شده است.

به نوشته رویترز، روسیه بزرگترین بازار برای کالاهای صادراتی اوکراین محسوب می شود و اگر مسکو بخواهد یک جنگ تجاری را با این کشور آغاز کند کی یف دچار زیان های زیادی می شود.

روسیه و اوکراین در گذشته نیز تنشهایی با یکدیگر داشتند و مسکو برای آنکه کی یف را همواره در کنار خود داشته باشد از موضوع گاز و صادرات انرژی به عنوان حربه ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کرد.

کد خبر 2118314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha