۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

انتشار کتاب جدید یک نویسنده در خارج از کشور به دلیل مشکلات چاپ در ایران

انتشار کتاب جدید یک نویسنده در خارج از کشور به دلیل مشکلات چاپ در ایران

«زمین زیباست» عنوان اثر جدید احمد اکبرپور است که ممکن است پیش از انتشارش در داخل کشور، توسط یک ناشر خارجی به چاپ برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، «زمین زیباست» داستان بلندی است که با وجود آماده چاپ بودنش طی دو سال گذشته، هنوز در داخل کشور به چاپ نرسیده است.

طبق سخنانی که اکبرپور نویسنده این اثر در سال 90 با خبرنگار مهر داشت، داستان «زمین زیباست» درباره چند دختر و پسر کوچک است که همگی نوه‌های یک مادربزرگ هستند و یک روز که همه دور هم جمع شده‌اند، سر این که مادربزرگ کدامشان را بیشتر دوست دارد، بحث می‌شود. بعد از شروع بحث، کم‌کم بین این بچه‌ها دعوا می‌شود و بعد از آن داستان وارد فاز فانتزی می‌شود، چون پای 2 فرشته نگهبان که از ده مادربزرگ و این بچه‌ها مراقبت می‌کنند به میان می‌آید. این فرشته‌ها که خلاف داستان‌های دیگر که فرشته‌هایشان شبیه به مانکن‌ها هستند، خپل و تپل هستند، مامور می‌شوند بین بچه‌ها آشتی برقرار کنند. آنها از آسمان به زمین می‌آیند و کم‌کم خودشان هم به مادربزرگ علاقه‌مند می‌شوند. بعد از این هم داستان وارد مقطع جدیدی می‌شود.

اکبرپور مدت زیادی است که قصد انتشار این کتاب را در داخل کشور دارد که تا به حال مشکلاتی برای ناشران و بازار پیش آمد و انتشار آن را به تعویق انداخته است. در حال حاضر قرار است این کتاب توسط انتشارات پیدایش در داخل کشور چاپ شود و آماده انتشار است، اما زمان دقیق چاپ و توزیع آن مشخص نیست.

به این ترتیب امکان دارد چاپ این کتاب در خارج از کشور، زودتر از انتشار آن در داخل کشور رقم بخورد. چون اکبرپور مذاکراتی را با انتشارات ground wood (گراوند وود) ناشر خارجی آثارش آغاز کرده است. «زمین زیباست» توسط محمود رافع به زبان انگلیسی ترجمه شده و آماده تحویل است.

«قطار آن شب» و «شب بخیر فرمانده» عنوان دو کتابی است که پیش از این انتشارات گراوندوود از احمد اکبرپور در کانادا و آمریکا منتشر کرده است. در حال حاضر این نویسنده در حال مذاکره با این ناشر است تا سومین اثرش نیز توسط این ناشر در سطح بین‌الملل به چاپ برسد.

کد خبر 2118671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha