۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۵

کمالی نهاد:

نرم افزارهای آموزشی موجود در بازار ساده و عامیانه هستند

نرم افزارهای آموزشی موجود در بازار ساده و عامیانه هستند

ارومیه - خبرگزاری مهر: دبیر انجمن علمی و آموزشی ادبیات فارسی کشور گفت: نرم افزارهای موجود بازار در بخش آموزش مبنای علمی، تحقیقی، شرح و تحلیلی نداشته ساده و عامیانه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کمالی نهاد بعد از ظهر دوشنبه در نشست علمی اعضای انجمن علمی و آموزشی زبان و ادبیات فارسی آذربایجان غربی با اعضای شورای اجرایی اتحادیه انجمن های علمی و آموزشی زبان و ادبیات فارسی کشور در ارومیه افزود: استفاده از فن آوری های جدید و نرم افزارها در بخش زبان و ادبیات فارسی ضعیف است و نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه نرم افزارهایی که در زمینه املا، انشا، بلاغت و عروض و قافیه و غیره در بازار موجود است، بسیار ساده و بازاری و عامیانه است اظهارداشت: مسئولان ذیربط در این خصوص باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کمالی نهاد ادامه داد: تولید نرم افزارها و رسانه های متنوع آموزشی برای آشنایی و بهره مندی بیشتر علاقمندان به این حوزه و نیز شرکت در بزرگداشت حیکم فردوسی و بزرگداشت سایر شاعران بزرگ زبان و ادبیات فارسی کشور از برنامه هایی بوده که انجمن در برگزاری آنها نقش مهمی داشته است.

وی برگزاری همایش های مختلف در کشور، نقد و تحلیل شعر معاصر ایران از نیما تا کنون، برگزاری نشست های مختلف با اعضای انجمن استان ها، فعالیت در زمینه انتشار چندین فصلنامه، هفته نامه و نشریه های متنوع در باره زبان و ادبیات فارسی، انتشار مقاله ها و یافته ها، چاپ کتاب های فرهنگیان در حوزه های ادبی از دیگر فعالیت های انجمن کشوری زبان و ادبیات فارسی در یکسال گذشته عنوان کرد.

ملحقات بسیاری بر شاهنامه فردوسی اضافه شده است

شاهنامه پژوه و عضو اتحادیه انجمن ادبیات فارسی کشور نیز در این نشست به جایگاه و شخصیت فروسی در زبان و ادبیات فارسی پرداخت و افزود: ملحقات بسیاری بر شاهنامه فردوسی اضافه شده است که نشان نقش مهم این کتاب در بین طبقات مختلف اجتماعی است تا حدی که گاهی مردم و کسانیکه دارای قریحه ادبی بودند به طور مبالغه آمیزی خود را به جای فردوسی فرض کرده و ابیاتی حماسی سروده و بر آن افزوده اند.

سجاد آیدنلو با تاکید بر اینکه زمان زیادی لازم است تا شاهنامه دوستان بجای فردوسی ساختگی با فردوسی واقعی آشنا شوند اظهارداشت: با این الحاقات هم اکنون کتابهایی از نسخ شاهنامه موجود است که ابیات آن به 60 تا 100 هزار بیت می رسد درحالیکه در یکی قدیمی ترین نسخه شاهنامه که در موزه ای در لندن نگهداری می شود اشعار شاهنامه 48 هزار بیت است.

وی با اشاره به رابطه بین تالیفات و دانش دانشمندان و نویسندگان متبحر آذربایجانی ادامه داد: اسطوره شناسان و دانشمندان این منطقه دارای ذوق و قلم ویژه ای در دانش های تخصصی حوزه خود بودند ولی تالیفات بسیار کمی از خود به جای گذاشته اند.

نشست علمی و آموزشی انجمن ادبیات آذربایجان غربی با انجمن علمی و آموزشی ادبیات فارسی کشور روز دوشنبه به مدت دو روز در ارومیه آغاز شد.

400 نفر از دبیران زبان و ادبیات و فارسی و دوستداران ادبیات فارسی در این نشست دو روزه شرکت دارند.

این نشست با هدف تبادل اطلاعات و آموزش و نیز ارائه گزارش اتحادیه انجمن ادبیات فارسی کشور برگزار می شود.

 اعضای اتحادیه از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، استان مرکزی و اصفهان در این نشست علمی آموزشی حضور دارند.

کد خبر 2118776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha