تحولات امنیتی سوریه/

پاکسازی چند منطقه دیگر در عملیات ارتش / هلاکت چند تروریست اردنی و انهدام مقادیر زیادی سلاح و مهمات

پاکسازی چند منطقه دیگر در عملیات ارتش / هلاکت چند تروریست اردنی و انهدام مقادیر زیادی سلاح و مهمات

سیطره کامل ارتش سوریه بر چند منطقه دیگر حومه لاذقیه شمالی، خنثی شدن تلاش تروریستها برای نفوذ از سمت لبنان و هلاکت دهها تروریست در حومه حلب، ادلب، حماه، دیرالزور و حومه دمشق از جمله چندین تروریست اردنی از مهمترین خبرهای امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) ارتش سوریه در ادامه پیگرد بازمانده های گروههای تروریستی مسلح که به حومه لاذقیه شمالی رخنه کرده بودند، چندین منطقه را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد.
در این عملیات، نیروهای ارتش سوریه به طور کامل بر جبل النبی اشعیا و مناطق اطراف آن مسلط شدند.

یک منبع مسئول گفت آخرین مرکز تجمع گروههای تروریستی از بین برفت و سلاحها و مهمات آنها ضبط و بمبهایی که در منطقه کارگذاشته بودند، خنثی شد.

به گفته این منبع، یگانهای ارتش سوریه به طور کامل بر تپه البطیش، روتو و دورین در حومه لاذقیه شمالی پس از سرکوب آخرین گروه از تروریستهایی که به منطقه نفوذ کرده بودند، مسلط شدند.

ارتش سوریه چند روز پیش،  امنیت و ثبات را به روستاهای الحمبوشیه، البلوطه، الشیخ نبهان، الخراطه، الخنزوریه، باروده و جبل الشعبان در حومه لاذقیه شمالی بازگردانده بود.

خبر دیگر اینکه یک یگان از نیروهای ارتش سوریه، تلاش تروریستها را برای ورود به خاک سوریه از سمت لبنان در حومه القصیر ناکام گذاشتند و طی آن شماری از این افراد از جمله یک تروریست پاکستانی به هلاکت رسیدند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه تلاش تروریستها برای انفجار دو بمب 60 کیلوگرمی را که در منطقه البیارات الغربیه در جاده حمص به تدمر کار گذاشته بودند، خنثی کردند.

از سوی دیگر مقرهای تروریستها به همراه سلاحها و مهمات آنها در شهرها و روستاهای الدارالکبیره، الغنطو و بیت حجو، المشجرالجنوبی، کیسین، العامریه و الحصن منهم شد.
همچنین شماری از تروریستها در محله های باب السباع، القلعه، الورشه، الصفصافه، القرابیص، جوره الشیاح و باب هود در شهر حمص کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر دستگاههای ذیربط در سوریه، انباری را کشف کردند که حاوی مقادیر زیادی مهمات، موشک و گلوله های خمپاره در نزدیکی الجوادیه در مزارع القصیر بود.
نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیاتی دیگر یک موشک انداز و مقر تروریستها را در شرق تلبیسه منهدم کردند.

کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 25 غیرنظامی دیگر در حمله موشکی تروریستها به روستای ام العمد حمص از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

کشته شدن چندین تروریست از جمله یک پاکستانی و انهدام تجهیزات آنها در حومه دمشق

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در حومه دمشق، شماری از تروریستهای مسلح را به هلاکت رساندند که در میان آنها سرکرده گروه موسوم به "لواء جیش المسلمین" و یک تروریست پاکستانی از جمله این تروریستها به شمار می روند. در این عملیات، مقادیر زیادی سلاح و مهمات منهدم شد.

کشته شدن شماری از تروریستها در عملیات ارتش در حرستا و عملیات دیگر ارتش علیه تروریستها در تپه کردی که طی آن مقر گروه تروریستی موسوم به "لواء شهداء دوما" به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات منهدم شد.

عملیات دقیق ارتش سوریه در منطقه حجیره به هلاکت حمدی حامد سرکرده یکی از گروههای تروریستی و شماری از اعضای تحت فرمان وی و انهدام تجهیزاتی که با آن به کشتار و جنایت دست می زدند ، منجر شد.

همچنین در عملیات ارتش در شهر الزبدانی، علاوه بر  انهدام تیربارهای سنگین، شماری از تروریستها کشته شدند، در محله القاعده شهر یبرود، هم هفت تروریست جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر در حمله خمپاره ای تروریستها به شرق محله مسکونی التجاره در دمشق، یک شهروند سوری کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

تروریستها همچنین منطقه الزبلطانی را با چهار گلوله خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن 15 شهروند سوری زخمی شدند.

همچنین در تیراندازی تروریستها در منطقه دوما در حومه دمشق، یک شهروند سوری زخمی شد.

تروریستها همچنین یک اتوبوس را در منطقه دوما هدف حمله قرار دادند که به زخمی شدن راننده آن منجر شد.

از حلب هم خبر می رسد که شماری از تروریستهای جبهه النصره در برخی روستاها و مناطق حومه آن کشته و زخمی شدند و یک دستگاه پخش ماهواره ای پیشرفته ای هم از تروریستها در محله سیف الدوله به دست آمد.نیروهای ارتش سوریه همچنین، پنج خودرو حامل سلاح و مهمات تروریستها را در جاده الکاستیلو و شرق حریتان در حومه حلب منهدم کردند.

هلاکت شماری از تروریستها در دیرالزور و خنثی شدن نفوذ آنها به مناطق امن و انهدام موشک انداز و تیربارهای سنگین متعلق به تروریستها در حومه حماه، خنثی شدن تلاش تروریستها در منفجر کردن یک بمب 40 کیلوگرمی در محله الغربی صوران در حومه حماه، و هلاکت چندین تروریست در حومه درعا که برخی از آنها ملیت اردنی داشتند از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

در حومه ادلب هم در مناطق مختلف آن، نیروهای ارتش با منهدم کردن چندین مقر تروریستها، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

کد خبر 2119145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha