۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۳

کره جنوبی به محکومیت رزمایش نظامی مشترک با آمریکا از سوی کره شمالی واکنش نشان داد

کره جنوبی به محکومیت رزمایش نظامی مشترک با آمریکا از سوی کره شمالی واکنش نشان داد

رسانه های خبری از واکنش کره جنوبی به محکومیت رزمایش نظامی مشترک با آمریکا از سوی کره شمالی با وجود اقدامات اخیر دو کره برای کاهش تنش ها با یکدیگر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، کره جنوبی امروز سه شنبه در واکنش به محکومیت رزمایش نظامی مشترک با آمریکا از سوی کره شمالی ابراز تاسف کرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: جای تاسف دارد که کره شمالی هنوز رفتار قدیمی خود را ترک نکرده و رزمایش های نظامی سالانه با آمریکا را همچنان محکوم کرده و آن را مقدمه ای برای حمله به خود می داند.

در ادامه این بیانیه از کره شمالی خواسته شده تا دست از چنین رفتارهایی برداشته و رفتار مسئولانه تری را در قبال روابط دو کره در پیش بگیرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که کمیته کره شمالی برای اتحاد صلح آمیز دو کره اظهارات پارک گئون های رئیس جمهوری کره جنوبی را درباره اهمیت آمادگی سئول در برابر اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به باد انتقاد گرفت.

پیونگ یانگ هشدار داده است در صورتی که سئول به رویارویی نظامی و اقدامات تحریک آمیز خود با کره شمالی ادامه دهد، روابط دو کره به حالت گذشته بازمی گردد.

به نوشته شینهوا، رئیس جمهوری کره جنوبی در اولین نشست رسمی شورای امنیت ملی که برای اولین بار از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در فوریه گذشته تاکنون برگزار شد، گفت: صرف نظر از تغییرات حاصله در اوضاع دو کره و روابط میان سئول و پیونگ یانگ برای ما بسیار مهم است تا آمادگی لازم را برای رویارویی با اقدامات کره شمالی داشته باشیم.

در رزمایش امسال کره جنوبی و آمریکا که تا تاریخ 30 آگوست ادامه دارد 30 هزار نیروی آمریکایی و 50 هزار نیروی کره ای حضور دارند.

کد خبر 2119425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha