۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۴۶

تلاش چین و آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

تلاش چین و آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

وزرای دفاع آمریکا و چین در نشستی با هدف مقابله با حملات سایبری در عین حال موافقت خود را برای گسترش مبادلات و رزمایش های نظامی ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با وجود تنش در روابط واشنگتن و پکن بر سر امنیت سایبری و جزایر مورد مناقشه با ژاپن، "چاک هیگل" و "چانگ وانگ کوان" روز گذشته در پنتاگون موافقت خود را برای گسترش مبادلات و رزمایش های نظامی به عنوان بخشی از تلاشها برای بهبود روابط اعلام کردند.

چاک هیگل و چانگ وانگ کوان همچنین در این دیدار بر سفر مقامات ارشد آمریکایی به چین، رزمایش های دو کشور با هدف مقابله با حملات دزدان دریایی در نزدیکی سومالی و یک رزمایش بشردوستانه در نزدیکی هاوایی تاکید کردند.

هیگل با اشاره به تصمیم واشنگتن برای ایجاد اعتماد میان ارتش چین و آمریکا از طریق همکاری در عین حال نگرانی خود را از افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه ابراز کرد.

وزیر دفاع چین با اشاره به اینکه افزایش تحرکات نظامی باعث پیچیده تر شدن اوضاع منطقه می‌شود، بر اتخاذ موضع بی طرفانه آمریکا در قبال اختلافات ارضی پکن با همسایگانش و حل این اختلاف از طریق گفتگو تاکید کرد.

تنشهای ارضی در شرق آسیا میان چین، ژاپن، کره جنوبی و ژاپن از زمان مطرح شدن درخواست فرماندار توکیو برای خریداری جزایر مورد مناقشه از مالکان خصوصی به اوج خود رسیده است.

اقدامات چین در حالی است که باراک اوباما در نشستی با رئیس جمهوری چین در ژوئن گذشته خواستار خویشتنداری پکن و حل تنش ها با ژاپن از طریق گفتگو شد.

کد خبر 2119610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha