۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۸

راه اندازی کمیته اشتغال و توانمندسازی معتادان

راه اندازی کمیته اشتغال و توانمندسازی معتادان

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركتهاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از تشكيل كميته‌ اشتغال و توانمندسازي در شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استانهاي سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابك دين‌پرست با اشاره به بند 2 تصويب‌نامه هيئت وزيران در سال 90 گفت: طبق آن تصويب‌نامه، شوراي عالي اشتغال موظف است براساس دستورالعمل ابلاغي اين ستاد و كمك وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي، حداقل 5 درصد از اعتبارات تخصيصي اشتغال كشور را به اشتغال بهبوديافتگان اختصاص دهد.

وي افزود: بر همين اساس با توجه به تصويب‌نامه مزبور و مصوبات اولين جلسه كميته اشتغال ستاد در خرداد ماه سال‌جاري، به تمامی استانها ابلاغ شده است كه نسبت به تشكيل كميته استاني اشتغال و توانمندسازي در راستاي اجراي دقيق مصوبات ابلاغي اقدام كنند.

دين‌پرست ادامه داد: دستورالعمل تصويب‌نامه هيئت وزيران هفته اول مرداد ماه سال‌جاري توسط معاونت توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رياست كميته اشتغال و توانمندسازي ستاد به استانداران سراسر كشور ابلاغ شد تا در اسرع وقت اقدامات لازم در راستاي اجرايي كردن آن انجام شود.

كميته اشتغالزايي و توانمندسازي ستاد، كميته‌اي مستقل است كه رياست آن بر عهده وزارت تعاون است كه بعد از تشكيل نخستين جلسه آن كميته، دستورالعملي در 10 ماده و 8 تبصره تهيه و به تاييد وزيركشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد ‏مخدر رسيد و به تمامی استانها ابلاغ شد، همچنين براساس مصوبات آن كميته مقرر بود كميته‌هاي استاني اشتغال و توانمندسازي ‏ در هر ‏استان تشكيل شود.
 

کد خبر 2119897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha