۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

ملک محمدی:

آمار دقیقی از مساجد چهارمحال و بختیاری در دست نیست/ کم‌رنگ شدن حضور جوانان در مساجد

آمار دقیقی از مساجد چهارمحال و بختیاری در دست نیست/ کم‌رنگ شدن حضور جوانان در مساجد

شهرکرد – خبرگزاری مهر: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیق از مساجد استان در دست نیست، بیان داشت: هفت ارگان فرهنگی هیچ گونه آمار دقیق از مساجد استان ندارند.

علیرضا ملک محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در آینده نزدیک بانک اطلاعات مساجد در چهارمحال بختیاری راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: هدف از راه اندازی بانک اطلاعات مساجد به دست آوردن دقیق اطلاعات مساجد، آمار مساجد، مشخصات مساجد و... است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیق از مساجد استان در دست نیست، بیان داشت: با توجه بر اینکه هفت ارگان فرهنگی هیچ گونه آمار رقیق از مساجد استان ندارند.

ملک محمدی با اشاره بر اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد با هدف ساماندهی به مساجد استان به مدت یک سال است که راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: ضرورت وجود مرکز رسیدگی به مساجد یکسان سازی آمار مساجد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 700 تا 960 مسجد در استان ها با توجه به آمار ادارات وجود دارد، یادآور شد: مساجد نقش محوری در جامعه دارند و در حال حاضر هجمه دشمنان به مکان های فرهنگی و به خصوص مساجد در کشور های اسلامی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهار محال و بختیاری با اشاره بر اینکه مساجد فراموش شده است و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد کم شده است، بیان داشت: برنامه های فرهنگی باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2120069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha