۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

سفر رئیس صلیب سرخ به کره شمالی و چین / آمادگی برای کمک به حل مسائل بشردوستانه در شبه‌جزیره‌ کره

سفر رئیس صلیب سرخ به کره شمالی و چین / آمادگی برای کمک به حل مسائل بشردوستانه در شبه‌جزیره‌ کره

رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که برای نخستین بار طی 21 سال گذشته و با هدف بازدیدی رسمی از شبه‌جزیره‌ کره وارد پیونگ‌یانگ شد، بر آمادگی این نهاد برای کمک به حل مسائل بشردوستانه در شبه جزیره کره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، "پیتر مائورر" در این بازدید با مقامات ارشد دولتی و مقامات صلیب سرخ این دو کشور به بحث درباره‌ مسائل مختلف بشردوستانه می پردازد. بر این اساس گرفتاری هزاران نفر از اعضای خانواده‌هایی که به‌واسطه‌ جنگ کره و برای سال‌های زیاد پس از پایان این مخاصمات از یکدیگر جدا مانده‌اند، از جمله مسائل مورد بحث است.

در همین رابطه مائورر گفت: این بازدید که 60 سال پس از تفاهم‌نامه‌ صلح موقت انجام می‌شود، فرصت مناسبی برای تأکید مجدد بر آمادگی صلیب سرخ در کمک به حل مسائل بشردوستانه در شبه‌جزیره‌ کره است. همچنین این بازدید بیانگر تمایل ما در گسترش تبادلات و همکاریها با هر دو کشور است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بیش از 10 سال در جمهوری دموکراتیک خلق کره حضور دائمی داشته‌است. با کمک جمعیت ملی صلیب سرخ این کشور، این کمیته از یک مرکز توانبخشی جسمی در پیونگ‌یانگ و چهار بیمارستان استانی که خدمات توانبخشی جسمی و جراحی اورتوپدی ارائه می‌دهند حمایت می‌کند. رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در گفتگوهای خود با مقامات رسمی در پیونگ‌یانگ درباره‌ این فعالیت‌ها و چگونگی توسعه‌ آنها گفتگو می‌کند.

بازدید از جمهوری کره درحالی انجام می شود که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در نظر دارد به‌منظور برقراری ارتباط بهتر با مقامات دولتی و جمعیت ملی صلیب سرخ این کشور درباره‌ مسائل جهانی بشردوستانه دفتر دائمی در این کشور برقرار کند. مائورر قرار است تا اول شهریور‌ماه در جمهوری دموکراتیک خلق کره مانده و سپس به پکن سفر کند تا پیش از پرواز به سئول برای بازدیدی دو روزه، در مراسم اعطای مدال فلورانس نایتینگل به پرستاران دارای مهارت‌های خاص اهدا می‌شود حضور یابد.

کد خبر 2120140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha