۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۰۰

در مسابقات كشوري/

دانش آموزان خراسان رضوي مقام نخست سرودهاي محلي را از آن خود ساختند

دانش آموزان خراسان رضوي مقام نخست سرودهاي محلي را از آن خود ساختند

مشهد - خبرگزاري مهر: دبير سي و يكمين دوره مسابقات هنرهاي آوايي دختران دانش آموز كشور از احراز مقام نخست خراسان رضوي در بخش سرودهاي محلي اين مسابقات خبر داد.

به گزارش  خبرنگار مهر، ناصر فلاحي ظهر چهارشنبه در  حاشیه برگزاری این مسابقات اردوگاه شهيد رجايي نيشابور  در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اين استان در رشته هاي آهنگ سازي، تك نوازي محلي وسازهاي كوبه اي نيز مقام اول و دوم را از آن خود ساخته است.

وي تصريح كرد: فعاليت هاي حوزه هنر هاي آوايي سي و يكمين جشنواره دانش آموزان برگزيده سراسر كشور در دو بخش حضوري و غير حضوري برگزار شد .

فلاحي بيان داشت: بخش حضوري شامل مسابقات گروه هاي سرود، تك نوازي، آواز و مناجات خواني و قسمت غير حضوري  شامل مسابقات سرود همگاني و همسرايان فجر است.

وي اظهار كرد: در مسابقات سرود گروهي بخش محلي، استان خراسان رضوي رتبه اول، چهار محال بختياري و گيلان به طور مشترك رتبه دوم و استان هرمزگان رتبه سوم را كسب كردند.

وي با بيان اينكه در بخش تلفيقي ، هيئت داوران هيچ گروهي را حائز رتبه سوم ندانست افزود: رتبه هاي اول و دوم به ترتيب به استان هاي شهرستان هاي تهران و فارس اختصاص يافت .

دبير بخش هنر هاي آوايي جشنواره در ادامه گفت: در رشته آهنگ سازي نيز نادر كامراني از استان فارس،نسترن ابوالحسن زاده از خراسان رضوي و اكبر كنعاني ازگيلان به ترتيب مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

وي بيان داشت: رتبه هاي  اول تا سوم در بخش بروشور به ترتيب زينب برارخاني از مازندران، فاطمه قيصر پناه از شهرستان هاي تهران  و طاهره گندم كار از فارس به خوداختصاص دادند.

فلاحي عنوان كرد: اكرم ابراهيم زاده از خراسان رضوي الهه دري از خراسان شمالي و افرا گنجه از اردبيل مفق شدند به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم رشته تك نوازي بخش محلي را به دست آوردند.

وي اضافه  كرد :در بخش سنتي ساز هاي كوبه اي سميه جعفر زاده از خراسان رضوي رتبه اول، زرين فريداني از فارس و الناز انصار پور از خراسان رضوي رتبه سوم را به دست آوردند.

فلاحي ادامه داد: نيلا سليمي از استان كرمانشاه و پريسا خاري از شهرستان هاي تهران موفق شدند در رشته سنتي ساز هاي زه اي به طور مشرك رتبه اول را كسب كنند وشقايق حشمت از اصفهان و سارا شهلايي از زنجان رتبه دوم مشترك  و پگاه سعيدي از زنجان و فاطمه شاد خاطر از اردبيل رتبه سوم را در اين بخش به خود اختصاص داده اند.

وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: رتبه هاي اول و دوم بخش كلاسيك به يلدا پيوندي از سمنان و هانيه قاضي زاده از اصفهان اختصاص يافت .

فلاحي بيان داشت: در بخش سرودهمگاني نيز از 450 مجري برتر كشور در سطوح مدرسه، منطقه واستان ها تجليل به عمل آمد.

وي افزود: در بخش همسرايان فجر از 10 استان برگزيده و يكصد مجري برتر كشور تقدير مي شود.

شايان ذكر است: در بخش همسرايان امور تربيتي كه در دو بخش تلفيقي و محلي برگزار شد به ترتيب استان هاي شهرستان هاي تهران ، شهر تهران و يزد رتبه هاي اول تا سوم بخش تلفيقي را كسب كردند و رتبه اول و دوم بخش محلي به استان هاي زنجان و چهار محال بختياري اختصاص يافت و هيئت داوران هيچ گروهي را حائز رتبه سوم در اين بخش ندانست.

فلاحي افزود: در بخش تك خواني رتبه هاي اول تا سوم به ترتيب به هاشم حبيببيان از چهار محال بختياري ،حميد مهديان چهارمحال بختياري و علي اصغر قرباني از زنجان  اختصاص يافت.

گفتني است بهار فلسفي از شهر تهران به عنوان مربي فني برگزيده و جليل شريعتمدار از خراسان رضوي رتبه اول  آهنگ سازي را كسب كردند.

 

کد خبر 2120269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha