شورای امنیت به صدور بیانیه در قبال حادثه الغوطه اکتفا کرد

شورای امنیت به صدور بیانیه در قبال حادثه الغوطه اکتفا کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی درباره سوریه به صدور بیانیه ای در قبال حادثه الغوطه در حومه دمشق اکتفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد به صدور یک بیانیه در قبال حادثه منطقه الغوطه در حومه دمشق اکتفا کرد. در این بیانیه ضمن محکوم کردن به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه از دعوت بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد برای انجام تحقیقات بی طرف درباره حادثه الغوطه استقبال شده است.

"ماریا کریستینا" نماینده آرژانتین و رئیس کنونی شورای امنیت در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت: شورای امنیت گزارشی را از معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دریافت کرد و آن را مورد بررسی قرار داد.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از حادثه ای که در حومه دمشق رخ داد بر ضرورت کشف حقیقت این حادثه و پیگیری آن تاکید شده است. شورای امنیت در ادامه بیانیه اعلام کرد که استفاده از سلاح شیمیایی نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

بعد از نشست پشت درهای بسته میان آمریکا، روسیه، انگلیس، چین و فرانسه از شدت مواضع آمریکا در قبال سوریه کاسته شده است و صرفا به محکومیت موضوع اکتفا شده است.

گفتنی است در نشست شورای امنیت درباره سوریه برخی اعضا از جمله فرانسه خواستار اعزام فوری کارشناسان سازمان ملل متحد (کارشناسانی که در حال حاضر در سوریه وجود دارند) به محل حادثه شد اما روسیه ضمن مخالفت با این اقدام آن را تحریک آمیز توصیف کرد.

 

 

کد خبر 2120542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha