یک کارشناس آلمانی:

شورشیان عامل کشتار سوریها با سلاح شیمیایی هستند/ ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نمی کند

شورشیان عامل کشتار سوریها با سلاح شیمیایی هستند/ ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نمی کند

یک کارشناس آلمانی با اشاره به اینکه با توجه به برتری نظام اسد کاربرد سلاح های شیمیایی توسط ارتش سوریه بی مفهوم است، شورشیان سوری را در پس کشتار سوریها با استفاده از این تسلیحات دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گونتر مایر"، رئیس مرکز تحقیقات جهان عرب (ZEFAW) در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ آلمان در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" درباره گزارشهایی که درباره کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه وجود دارد اظهار داشت: واقعا این طور به نظر می رسد که سلاح های شیمیایی در این کشور به کار برده شده است. گزارشها از سوریه در این باره  کاملا قابل باور است، اما مسئله اصلی این است که چه کسی این سلاح ها را به کار برده است؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این طور فرض می شود که دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است، چرا که از مقادیر زیادی از این تسلیحات برخوردار است. اما نظام اسد مطلقا هیچ علاقه ای به کاربرد سلاح های شیمیایی ندارد.

این کارشناس آلمانی در ادامه با تاکید بر اینکه نیروهای دولت سوریه نسبت به شورشیان در برتری قرار دارند و در هفته ها و ماههای اخیر موفقیت های نظامی بسیاری را در برابر شورشیان به دست آورده اند، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی استفاده از سلاح های شیمیایی برای نظام اسد هیچ مفهومی ندارد.

وی با بیان اینکه شورشیان سوری در پشت کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه قرار دارند،  تاکید کرد: تنها شورشیان سوری می توانند از چنین اقدامی سود ببرند.

این کارشناس آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: شورشیان سوری تلاش می کنند تا آمریکا را به یک مداخله نظامی در سوریه وادارند.

وی همچنین اظهار داشت که در اولین مرحله کاربرد سلاحهای شیمیایی در منطقه "خان العسل" سوریه که در آن 29  نفر کشته شدند،  نیز نیروهای افراط گرای به اصطلاح جهادی در پس این اقدام قرار داشتند.

وی در ادامه  با ارائه دلایلی برای این اظهار نظر خود همچنین گفت: بسیاری بازارهای غیر قانونی، سلاح های شیمیایی را برای شورشیان تامین می کنند و هزینه آن هم از آنجایی که کمک های مالی بسیاری از خارج به آنها می شود اهمیتی ندارد.

کد خبر 2120619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha