۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

حجت الله خطیب:

حفظ کشتی در المپیک حتمی است/ برابر انتقادات آبدیده شده‌ایم و خم به ابرو نمی‌آوریم

حفظ کشتی در المپیک حتمی است/ برابر انتقادات آبدیده شده‌ایم و خم به ابرو نمی‌آوریم

سرپرست فدراسیون کشتی با اشاره به مشکلات مالی که دست به گریبان این فدراسیون است گفت: ما مدیرانی هستیم که برابر انتقادات آبدیده شده ایم و خم به ابرو نمی آوردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله خطیب در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون کشتی ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسئولان فیلا برای حفظ کشتی برنامه های فشرده ای را در نظر گرفته اند که برگزاری مسابقات آسیایی جهانی اکثراً در نیمه نخست سال 92 قرار گرفت تا بتواند راهکار مناسبی برای مقابله با حذف کشتی در نظر بگیرند.

وی که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود ادامه داد: دو سه شب پیش با لالوویچ رئیس فیلا در خصوص آخرین وضعیت کشتی و خصوصاً حذف شدن دو وزن کشتی فرنگی آزاد صحبت می کردم مساله‌ای که قرار  است از المپیک آینده اجرایی شود و تبعات سنگینی را برای ایران خواهد داشت. ما از او خواستیم که به این موضوع رسیدگی کند.

سرپرست فدراسیون کشتی ادامه داد: پس از صحبت هایی که با لالوویچ داشتیم حفظ کشتی در المپیک حتمی است و ایران باید تلاش کند همچنان به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی در جهان خودش را معرفی کند.

وی در ادامه به نتایج تیم های ملی آزاد و فرنگی ایران در  مسابقات جوانان جهان اشاره کرد و افزود: اگر در سه وزن کشتی گیران ما با حریفان اسرائیلی برخورد نمی کردند نتایج به مراتب بهتری به دست می آوردیم. حضور مسابقات جوانان جهان فقط یک بار برای کشتی گیر اتفاق می افتد که آنها هم با حرکت جوانمردانه با حریفانی از رژیم اشغالگر قدس کشتی نگرفتند.

خطیب ادامه داد: آنها با این اقدام هرچند قهرمانی را از دست دادند اما پهلوان شده و همیشه در تاریخ ایران از آنها به عنوان قهرمان یاد می شود. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که روس ها با برنامه ریزی خاص سعی می کند کشتی گیران ایرانی را با رقیبان اسرائیلی روبرو کنند تا با حذف نمایندگان کشورمان امتیازات بیشتری را برای رسیدن به قهرمانی به دست آورند.

سرپرست فدراسیون کشتی یادآور شد: ما در مسابقات آسیایی نایب قهرمان شدیم اما شما ببینید در مسابقات جهانی خبری از قهرمانان آسیا در رده بندی کلی وجود ندارد و این یعنی این که ما در برنامه های خود موفق بودیم و مسابقات جهانی را فدای مسابقات آسیایی نکردیم.

وی همچنین به صحبت های اخیر رئیس فدراسیون سوریه اشاره  کرد که گفته است ایران رقیبی جدی برای کشتی این کشور است و اگر در گذشته کشتی گیران روسی نتیجه نمی گرفتند می گفتیم ضعیف عمل کردند اما امروز باید بگوییم در رقابت با تیم های دیگر از جمله ایران با مشکل مواجه شده اند.

خطیب با تشکر از زحمات مربیان ایرانی که با این شرایط سخت تیم ها را برای حضور موفق در مسابقات جهانی آسیایی آماده می کنند یادآور شد: ما فقط برای اعزام تیممان به مغولستان 480 میلیون هزینه  کردیم دلیلی ندارد حرفی بزنیم تا کارهای خود را پوشش دهیم اما گرفتن 150 میلیون تون پول آن هم به صورت دلار کار سختی است، ما مدیرانی هستیم که از این انتقادات آبدیده شده و خم به ابرو  نمی آوریم.

وی همچنین قبول کرد به دلیل مشکلات مالی، غذاهایی مناسبی در اردوهای تیم ملی داده نمی‌شد ولی اعلام کرد از روز شنبه برنامه غذایی تیم های ملی کشتی آزاد فرنگی برای حضور موفق در رقابت های جهانی تغییر خواهد کرد.

خطیب بار دیگر به مشکلات مالی فدراسیون اشاره کرد و افزود: در برخی موارد برای تامین هزینه های سفرها مجبور بودیم پول قرض بگیریم و یا منابع مالی را از جاهای مختلف تامین کنیم ولی سعی کردیم تمام اعزام‌ها به مسابقات آسیای جهانی به بهترین شکل انجام شود. متاسفانه در این شرایط حرف‌های نادرستی مطرح می‌شود زیرا به نظر من تصمیم بر این است با ما اینگونه بر خورد کنند.

سرپرست فدراسیون کشتی در پایان گفت: اگر کشتی ایران به همین روند رو به رشد ادامه دهد در سال‌های آینده روس‌ها نمی‌‌توانند به ایران برسند. شاید ما در مقاطعی کوتاهی داشتیم اما باید بگویم ما کار را می‌شناسیم و با هوش پیش می‌رویم تا به موفقیت برسیم.

کد خبر 2120992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha