۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۷

احترام ویژه به هواداران پرسپولیس؛

گل‌محمدی و رفتاری که بر دل نشست/ نیاز به مشت‌های گره کرده نبود!

گل‌محمدی و رفتاری که بر دل نشست/ نیاز به مشت‌های گره کرده نبود!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: بر کسی پوشیده نیست که یحیی گل محمدی در حالی از سمت سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد که در این تیم پرحاشیه به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده بود و تیم تحت امرش بازی نسبتا خوب و منظمی را برابر حریفان به نمایش می گذاشت. با این حال با تصمیم مدیریت باشگاه برکنار شد و امروز در کسوت سرمربی نفت مشغول به کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال نفت با مربیگری یحیی گل محمدی روز جمعه در چارچوب هفته ششم رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران به یک پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس دست پیدا کرد. شاید برای هواداران فوتبال پرسپولیس که این سال‌ها همواره تلخی‌های بسیاری چشیده اند، نکاتی بسیار جزیی آرمش‌بخش باشد از جمله اینکه مربی فصل قبل تیمشان که همواره هم مورد حمایت تماشاگران واقع شد، واکنش تحریک برانگیزی از خود نشان ندهد. که این اتفاق در بازی نفت - پرسپولیس رخ داد.

تیم فوتبال نفت در وقت‌های اضافه موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند و این می‌تواند برای هر مربی در فوتبال جهان دلیلی موجه برای از جا جستن باشد اما گل محمدی چنین نکرد. به راستی چرا کسی که با شکلی نامناسب از پرسپولیس کنار گذاشته شد، خویشتنداری کرد و رفتاری معقول از خود نشان داد؟ دلیل روشن است: گل محمدی بهتر از هر کسی می‌داند پرسپولیس متعلق به هواداران است و مدیرانی که در این تیم هستند می‌آیند و می‌روند.

گل محمدی فصل گذشته در نیم‌فصلی که هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت فقط یک باخت آن هم مقابل راه آهن متحمل شد. در بازی آخر هم که پرسپولیس مقابل تراکتورسازی تن به شکست داد اگرچه گل‌محمدی بر روی نیمکت بود اما واقعیت امر این است که وی در آن بازی از سمت سرمربیگری پرسپولیس برکنار شده بود و فقط برای احترام به هواداران روی نیمکت حضور یافت.

گل محمدی در بازی فینال جام حذفی سال گذشته مرتکب اشتباهات بزرگی شد و قهرمانی را در ورزشگاه آزادی به سپاهان تقدیم کرد. با این حال در پرسپولیس کم نبوده‌اند مربیانی که کلکسیونی از اشتباهات را به معرض نمایش گذاشته و می‌گذارند با این حال با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند. این مربی می‌بایست در پرسپولیس حمایت می‌شد با این حال در شرایطی کنار گذاشته شد که می‌توان آن را ناعادلانه خواند. اما آنچه مهم است اینکه گل محمدی پس از این پیروزی شیرین که قطعا جنبه انتقامی هم برای وی داشت، از خود بیخود نشد و به احترام هواداران پرسپولیس، خویشتنداری کرد.

فوتبال ایران فقط نیاز ندارد که بازیکنانش به هنگام آسیب دیدگی دیگر بازیکنان، توپ را به بیرون بزنند. بازی جوانمردانه بر روی نیمکت‌ها هم انجام می‌شود آنجا که یحیی به دیگران نشان داد که می‌توان در عین شاد بودن، به احترام هواداران، حرکتی ناصواب انجام نداد.

کد خبر 2121327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha