۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۱۶

پورکاظمی با مهر مطرح کرد:

ملاک‌ انتخاب چهره‌های ماندگارپزشکی - ورزشی/ همیشه فوتبالی‌ها ماندگار نمی‌شوند!

ملاک‌ انتخاب چهره‌های ماندگارپزشکی - ورزشی/ همیشه فوتبالی‌ها ماندگار نمی‌شوند!

رئیس فدراسیون پزشکی وزشی با اشاره به اهدای تندیس ویژه این فدراسیون به آندرانیک تیموریان به عنوان یک چهره ماندگار ورزشی، ملاک‌های مورد نظر برای چنین انتخاب‌هایی را تشریح کرد و یادآور شد که انتخاب و معرفی چهره‌های ماندگار ورزشی بر اساس اولویت‌های مورد نظر طی سال‌های آبنده هم انجام خواهد شد.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه از آندرانیک تیموریان به دلیل چگونگی حضورش در دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی و اینکه با وجود شدت آسیب دیدگی تا پایان مسابقه به بازی ادامه داد، اظهارداشت: بی شک تمام ورزشکاران به نوبه خود برای تیمی که در آن بازی می‌کنند، با جان و  دل انرژی صرف می‌کنند تا هدف مورد نظر حاصل شود اما در این میان هستند ورزشکارانی که در موقعیت‌های خاص قرار می‌گیرند اما با این حال دست از تلاش بر نمی‌دارند.

وی تصریح کرد: در جریلان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی آندرانیک تیموریان در دقیقه 23 دچار آسیب دیدگی شد اما با این حال هم تیم‌های خود را تا پایان بازی همراهی کرد. البته اگر شکستگی دست تیموریان به صورت باز بود و خونریزی داشت از بازی محروم می‌شد اما در هر صورت این بازیکن درد خود را کوچک شمرد و اینگونه جسارت خود را در بالاترین حد نشان داد. این بازیکن شایسته تقدیر بود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از ادامه برنامه این فدراسیون برای انتخاب چهره‌های ماندگار ورزشی خبر داد و گفت: همه ساله انتخاب چهره های ماندگار از میان ورزشکاران را در برنامه خواهیم داشت و سعی می‌کنیم به طور شایسته ای از آنها تقدیر کنیم.

"ملاک‌‌های اصلی فدراسیون پزشکی ورزشی برای انتخاب چهره‌های ماندگار چیست؟ آیا صرفا به بازی همراه با آسیب دیدگی توجه دارید؟"، پورکاظمی در پاسخ به این پرسش مهر تاکید کرد: البته ما مخالف این هستیم که ورزشکاری با وجود مصدومیت به رقابت ادامه دهد اما به هر حال ورزشکاری که این کار را انجام دهد اوج تعصب و غیرت خود را نشان می‌دهد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: در عین حال به حساسیت مسابقه و میزان آسیب دیدگی هم برای‌مان اهمیت دارد. صمن اینکه برای انتخاب چهره‌های ماندگار ورزشی به اعتقاد عملی ورزشکار به مسائل پزشکی ورزشی و آشنایی به دوپینگ و مکمل‌ها در کنار اعتقاد به مباحث پیشگیری و درمان هم از ملاک‌های ما برای انتخاب چهره‌های ماندگار ورزشی است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه علی دایی هم جزو چهره‌های ماندگار به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: به یاد دارم علی دایی هم در یکی از دیدارهای تیم ملی فوتبال با وجود آسیب دیدگی شدید از ناحیه پهلو به بازی ادامه داد.

"شما اعلام کردید که انتخاب چهره‌های ماندگار همه ساله انجام خواهد شد. آیا قرار است هر ساله چهره ماندگار ورزشی از خانواده فوتبال انتخاب شود"؟، پاسخ پورکاظمی به این پرسش منفی بود و گفت: توجه ما برای این انتخاب معطوف به همه رشته‌هاست. فقط اینکه در هر شرایطی به ملاک‌های مورد نظر توجه داریم. چه بسا سال آینده یک ورزشکار غیر فوتبالی به عنوان چهره ماندگار معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجشنبه گذشته طی مراسمی که با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد با اهدای تندیس از آندرانیک تیموریان تقدیر شد.

کد خبر 2121579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha