۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران بررسی می شود

پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران بررسی می شود

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اعلام خبر برگزاری جلسه شورای عالی در 6 و 7 شهریور ماه گفت: در این جلسه قرار است ضمن برگزاری انتخابات دو سالانه هیئت رئیسه شورای عالی، موضوع صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران بحث و بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب جعفری، زمان برگزاری جلسه شورای عالی سازمان نظام پرستاری را چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته عنوان کرد و گفت: در این جلسه درباره مسائل مختلفی بحث و گفت و گو می شود که از آن جمله می توان به بازبینی آیین نامه داخلی هیئت مدیره های نظام پرستاری اشاره کرد.

وی افزود: مسائل بودجه ای هیئت مدیره ها که باید از طریق شورای عالی تصویب شود در جلسات این هفته بررسی شده و شیوه نامه تصویب بودجه سالانه و نظارت بر هیئت مدیره ها بررسی و مصوب می شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری، انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی را از دیگر موضوعات کاری جلسات آتی شورای عالی نظام پرستاری خواند و گفت: از آنجا که هر دو سال یکبار رئیس شورا، دو نایب رئیس و یک دبیر برای شورا انتخاب می شود در جلسات این هفته قرار است این انتخابات صورت گیرد.

جعفری افزود: همچنین قرار است موضوع چگونگی عضویت بهیاران یک ساله فارغ التحصیل دانشگاهها مطرح و بررسی شود که آیا اینها می توانند عضو شوند یا خیر. چون پیش از این مصوبه ما این بود که بهیاران یکساله و سه ساله فارغ التحصیل آموزش و پرورش می توانستند عضو شوند ولی به تازگی دانشجویانی از طریق وزارت مجوز گرفته اند و فارغ التحصیل هم داشته ایم که قرار است روی این موضوع تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است در این جلسه دو روزه در مورد حقوق و مزایای کارکنان و مدیران سازمان نظام پرستاری نیز بحث و بررسی صورت گیرد تا مشخص شود که شرایط آن در آینده به چه صورت باشد.

جعفری، طرح و بررسی مجدد افزایش حق ثبت نام کمک بهیاران و سهم هیئت مدیره ها، تعیین جلسات شورای عالی تا پایان سال، بررسی روش جدید اداره بیمارستانهای و مراکز بهداشتی درمانی و بحث و بررسی پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران را از دیگر مواردی برشمرد که در دستور کار این جلسات است.

کد خبر 2122230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha