۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷

تحولات پاکستان/

اختلاف شبه نظامیان درباره صلح با دولت نواز شریف/ ادامه تبادل آتش در مرز هند و پاکستان  

اختلاف شبه نظامیان درباره صلح با دولت نواز شریف/ ادامه تبادل آتش در مرز هند و پاکستان  

اختلاف شبه نظامیان درباره پیشنهاد مذاکره با نواز شریف و ادامه تبادل آتش در خط کنترل از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، تایمز هندوستان در گزارشی با اشاره به اختلاف شبه نظامیان پاکستان درباره پیشنهاد مذاکره با نواز شریف نخست وزیر از اخراج یکی از سرکردگان این گروه خبر داد که از پیشنهاد دولت که با هدف توقف خشونت ها مطرح شده بود، استقبال کرده بود.

شکاف میان شبه نظامیان پاکستان درباره پیشنهاد مذاکره با دولت درحالیست که اعضای این گروه خواستار قطع روابط واشنگتن و اسلام آباد شده و پیشنهاد مذاکره را به خاطر کشته شدن سرکرده خود در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا رد و از اعدام زندانیان به عنوان آغاز جنگ یاد کرده اند. 

"شهیدالدین شهید" سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد شورای اجرایی این گروه "عصمت الله معاویه" را از سمت سرکرده طالبان در ایالت پنجاب برکنار کرده، زیرا وی مجوز اظهار نظر در این باره را نداشته است. 

وی از تشکیل جلسه ای برای تعیین وضعیت عصمت الله معاویه با ریاست حکیم الله محسود خبر داد و در عین حال گفت: قرار است جانشین وی در جلسه بعدی در ایالت پنجاب انتخاب شود. 

خبر دیگر اینکه ارتش هند و پاکستان برای پانزدهمین روز متوالی در خط کنترل منطقه کشمیر به تبادل آتش با یکدیگر پرداختند.

بر اساس این گزارش ارتش هند و پاکستان آتش بس را در منطقه "پونچ" در 180 کیلوکتری جنوب غرب شهر سرینگر نقض کردند، اما هیچ گزارشی درباره تلفات سربازان منتشر نشده است.

نیروهای هندی مدعی تیراندازی نیروهای پاکستانی به پست های مرزی هند در منطقه پونچ و نقض مکرر آتش بس از سوی نظامیان این کشور از اول ژانویه سال جاری میلادی تاکنون شده اند. 

کد خبر 2122372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha