۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

شیخ الاسلام در گفتگو با مهر: 

آمریکا نمی تواند به سوریه حمله کند/ دولت اسد از نظر میدانی پیروز است

آمریکا نمی تواند به سوریه حمله کند/ دولت اسد از نظر میدانی پیروز است

سفیر سابق ایران در سوریه با بیان اینکه آمریکایی ها نمی توانند به سوریه حمله کنند، گفت: برای حمله آمریکا باید اول به نیروی هوایی حمله کند که نیروی ضد هوایی سوریه بسیار قوی است . از سوی دیگر نیز آمریکا نمی تواند هیچ پشتیبانی برای حمله داشته باشد.

حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بحران سوریه و احتمال حمله نظامی به این کشور گفت: به عقیده من دلیل عمده ای که موضوع حمله به سوریه و بحث استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت اسد را مطرح می کنند این است که نیروهای پشتیبان حکومت و ارتش در میدان موفقیت های شایانی را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه دلیل این موفقیت ها نیروهای جدیدی هستند که با شکل بسیج در محلات سوریه فعال شده اند، اظهار داشت : ارتش در سوریه یک حالت جنگی داشت و به همین دلیل وارد هر منطقه ای که تروریست ها به آن حمله می کردند، شده و با جنگ ان منطقه را پس می گرفت، اما تروریست ها به منطقه دیگری حمله می کردند و این مسئله ادامه داشت.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان اینکه در محلات از تشکیل نیروهای بسیج استقبال شد ، اظهار داشت: مردم محله نمی خواستند خانه هایشان به دست تروریست ها خراب شود و همین امر باعث شده که هم اکنون 90 هزار نیروی مردمی در سوریه فعال باشند و به این ترتیب هر جایی را که ارتش از دست تروریست ها می گیرد به طور کلی از وجود آنها خالی می شود.

وی ادامه داد: با تضعیف تروریست ها ، آنها هم از نظر میدانی و هم سیاسی دچار مشکل شدند و اختلافات بین آنها بیشتر شد و یکدیگر را به خاطر شکست محکوم می کردند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه راهبرد آمریکایی ها و اسرائیلی ها در سوریه ایجاد درگیری بین حکومت و ارتش بود و از اینکه تروریست ها از صحنه خارج شدند، ناراحت هستند، بیان کرد: به همین دلیل نیز آنها بحث حمله به سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی را مطرح کردند.

وی با تأکید بر این امر که دولت سوریه از نظر میدانی پیروز است، گفت: دولتی که پیروز میدان است و خود از گروه نظارت سازمان ملل دعوت کرده که از دمشق بازدید کنند نمی تواند از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد.

سفیر اسبق ایران در سوریه افزود: کسی که می خواهد دخالت خارجی را وارد صحنه سوریه کند و کشتارهای کور بر علیه مردم سوریه انجام می دهد ، می تواند سلاح شیمیایی استفاده کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه کرد که معارضه تبلیغ ساخت سلاح شیمیایی را در فضای سایبری انجام داد و این خود شاهدی برای استفاده سلاح شیمیایی از سوی معارضه است.

شیخ الاسلام با تأکید براینکه آمریکایی ها نمی توانند به سوریه حمله کنند، گفت: برای حمله آمریکا باید اول به نیروی هوایی سوریه حمله کند که نیروی ضد هوایی سوریه بسیار قوی است . از سوی دیگر نیز آمریکا نمی تواند هیچ پشتیبانی برای حمله بگیرد. 

وی افزود: در جال حاضر بندر طرطوس برای روسیه بسیار حیاتی است و روسیه اجازه نمی دهد که این بندر از دستش خارج شود و از نظر نظامی نیز پای آن ایستاده است. ناوگان روسیه با نیروی ضدهوایی در سوریه هماهنگ است و در حال حاضر نیز این روس ها هستند که اطلاعات سلاح شیمیایی را داده و اعلام کرده اند که این سلاح ها از منطقه استقرار معارضه شلیک شده است. روسیه نه تنها بر خلاف مسئله لیبی در حمله نظامی به سوریه با آمریکا همراهی نمی کند بلکه در مقابل این موضوع ایستادگی می کند و حمله نظامی در چنین شرایطی ممکن نیست.

کد خبر 2123061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha