۴ شهریور ۱۳۹۲، ۲۱:۴۲

در ادامه رونمایی از دو نوشت‌افزار «روشنا» و «شکرستان»؛

نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی کانون پرورش فکری فردا رونمایی می‌شود

نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی کانون پرورش فکری فردا رونمایی می‌شود

مجموعه‌ای از 37 عنوان دفتر و نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی و اسلامی، فردا طی آیین ویژه‌ای در آستانه‌ بازگشایی مدارس رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان طراحی این نمادها از اسفند سال 1391 منتشر شد و بیش از 320 اثر تا پایان مهلت تعیین شده در اختیار مدیریت فروش و بازرگانی کانون قرار گرفت.

در این میان سه عنوان طراحی دفتر و سه طراحی نوشت‌افزار به عنوان برگزیده این مسابقه انتخاب شد، ولی تعداد بیشتری از این آثار روی دفاتر و نوشت‌افزارها ثبت شده است.

بر همین اساس قرار است ساعت 10 تا 12 صبح فردا 5 شهریور 1392 در آیینی که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ ـ هنری کانون تهران برگزار می‌شود از این آثار رونمایی شود.

بر اساس فراخوان جشنواره، آثار باستانی، شخصیت‌های تاریخی، فرهنگی و حماسی، آیین‌ها، ترانه‌ها، لباس‌ها و تمام عناصری که نمایانگر فرهنگ و هویت اصیل ایرانی، اسلامی باشد، می‌توانست دستمایه‌ خلق این آثار قرار بگیرد و در عین حال بتواند سلیقه، علاقه‌ و نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان را تامین کند.

مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر فروش و بازرگانی کانون، پیش‌تر، هدف از اجرای این طرح را تشویق خانواده‌های ایرانی به استفاده از تولیدات ملی و خرید محصولاتی عنوان کرده بود که به جای نمادهای خارجی، روی این اقلام حک شده باشد.

در آیین رونمایی از این آثار که جمعی از مسئولان فرهنگی نیز حضور خواهند داشت، سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون و مرتضی حیدری مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر فروش و بازرگانی کانون سخنرانی خواهند کرد.

سالن غدیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ ـ هنری کانون در خیابان حجاب تهران واقع شده است.

امروز نیز نوشت‌افزار و دفترچه‌هایی با نشان شخصیت‌های پویانمایی «شکرستان» در حوزه هنری کودک و نوجوان رونمایی شد. هفته گذشته نیز نوشت‌افزار «روشنا» در حوزه هنری در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

کد خبر 2123352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha