۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۱۶

فاضل محمد:

راههایی عملی برای تسهیل مناسبات ایران و اندونزی وجود دارد

راههایی عملی برای تسهیل مناسبات ایران و اندونزی وجود دارد

رئیس کمیته ایران در اتاق بازرگانی اندونزی با اشاره به علاقه دو کشور در گسترش مناسبات دو جانبه از وجود راههایی عملی برای دستیابی به این هدف خبر داد.

دکتر "فاضل محمد" رئیس کمیته ایران در اتاق بازرگانی اندونزی در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر در مورد راههای گسترش مناسبات دو جانبه ایران و اندونزی گفت: مهمترین مسئله در مسیر گسترش مناسبات ایران و اندونزی آسانتر کردن راههای برقراری این مناسبات است. برای این کار ما نیاز به دو اقدام کلیدی داریم؛ ما در اندونزی تولیدات بی شماری داریم که مورد نیاز طرف ایرانی است، همچنین ما به تولیدات ایران در زمینه های مختلف نیاز داریم و دو کشور خواهان تامین نیازهای خود هستند. در این میان مانع تحریم ها موجب دشوار شدن مناسبات شده است. پس باید اقداماتی برای تسهیل این ارتباط از جمله ایجاد یک سیستم بانکداری، انجام گیرد.

وی افزود: ما پیشنهادهایی در این زمینه داریم که در نخستین نشست با سفیر ایران در اندونزی نیز مورد بحث قرار گرفت. ما می توانیم کارهای زیادی برای تسهیل روابط انجام دهیم که یکی از آنها ایجاد سیستم بانکی است. پیش از سفر به ایران نیز ما با وزیران تجارت، اقتصاد، خارجه و نهادهای مسئول در این رابطه مذاکره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ محدودیت و مانعی برای این کار وجود ندارد. در این رابطه باید بگوییم تحریم هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا از آن سخن می گویند برای ما معنی ندارد زیرا ما محدودیت و مرز بندی خاصی برای رابطه با ایران نداریم.

فاضل محمد در ادامه یادآور شد: اقدام دوم برای بهبود و تسهیل روابط ایران و اندونزی پیشنهاد تجارت از طریق سرمایه گذاری در دو کشور است. این موضوعی است که ما در سفر به تهران با طرف های ایرانی نیز مطرح کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما می دانیم تجار ایرانی از طرف اندونزیایی و بالعکس چه انتظاری دارند، در هر دو کشور محصولاتی تولید می شود که مورد نیاز و علاقه دیگری است. در همین راستا می توان نقشه راه مشخصی را برای تامین این خواسته ها و دستیابی دو طرف به مواد مورد نیازشان ترسیم کرد.

کد خبر 2123558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha