یک کارشناس سوئیسی:

هیچ راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد/ لزوم پافشاری برای یک راهکار سیاسی

هیچ راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد/ لزوم پافشاری برای یک راهکار سیاسی

یک کارشناس سوئیسی با هشدار درباره عواقب و خطرات دخالت نظامی آمریکا در سوریه بر ضرورت حل بحران این کشور از راه سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "کورت ار اشپیلمن" از کارشناسان امنیتی سوئیسی و موسس مرکز مطالعات امنیتی ETH زوریخ در گفتگو با روزنامه "تاگس انسایگر"، تصریح کرد که فشارها بر رئیس جمهوری آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه بسیار شدت گرفته است.

وی در ادامه از موضع محتاطانه اوباما در قبال سوریه خبر داده و گفت: اما حدود دو سوم مردم آمریکا دخالت نظامی در سوریه را رد می کنند. بنابراین اوباما در صورتی که اقدامی انجام ندهد، محبوبیت خود را در نظر بسیاری از مردم کشورش از دست نمی دهد.

این کارشناس سوئیسی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه روسیه به دنبال یک راه حل سیاسی برای سوریه است خاطر نشان کرد: روسیه و آمریکا باید به صورت مشترک همه گروههای درگیر در سوریه را مجبور کنند که بر سر میز مذاکره بنشینند و یک راه حل سیاسی را بپذیرند.

وی در ادامه به خطرات مداخله نظامی درسوریه پرداخته و با توجه به مخالفت ایران با مداخله نظامی در سوریه در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئله می تواند به جبهه گیری جدیدی در مناقشه هسته ای با ایران منجر شود گفت: ایران در هفته های اخیر چندین بار همکاری با غرب در خصوص مسئله هسته ای خود را مطرح کرده است. این در اصل نشانه عزم و اراده تهران برای تنش زایی بوده، نه اینکه اختلافات را تشدید کند.

این کارشناس سوئیسی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه از خارج باید فشارها برای یافتن راهکار سیاسی در سوریه تشدید شود، در بخش پایانی این مطلب گفت: متاسفانه درگیریها در سوریه مدتهای زیادی به طول خواهد انجامید.
 

کد خبر 2123971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha