۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۱۹

صبح امروز/

حریق دامن مجتمع تجاری جواد را در مشهد گرفت/علت آتش سوزی مشخص نیست

حریق دامن مجتمع تجاری جواد را در مشهد گرفت/علت آتش سوزی مشخص نیست

مشهد - خبرگزاری مهر: حریق دامن مجتمع تجاری جواد را در مشهد گرفت و میلیاردها ریال خسارت به 150 مغازه این مجتمع در خیابان خسروی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آتش سوزی هایی که این روزها بازارهای مختلف مشهد را به کام خود فر می برد صبح امروز حریق مجتمع تجاری جواد را نیز فرا گرفت. این حریق که ساعت حدود 2 و 30 بامداد روی داده پس از اعلام به آتش نشانی در مدت 30 دقیقه مهار شده است.

یکی از مغازه داران که  در محل حادثه حضور دارد و خود را یکی از نمایندگان این مجتمع تجاری معرفی می کند به خبرنگار مهر اظهار کرد: نگهبان پاساژ پس از اطلاع از حریق در همان ساعات اولیه که حریق از یکی از مغازه ها شروع شده ضمن اعلام به آتش نشانی بلافاصله برای خاموش کردن اتش سوزی اقدام کرده است.

مجتبی غلامی اظهارکرد: آتش سوزی از یکی از مغازه های گلسازی واقع در طبقه پایین مجتمع شروع شده و سپس به دیگر مغازه های اطراف آن سرایت کرده و لی پس از حضور آتش نشان ها از گسترش آتش در این مجتمع و سرایت به طبقه های فوقانی این بازار جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه هشت واحد صنفی در دو طبقه پایین و همکف به علت آتش سوزی خسارت زیادی را متحمل شده اند افزود: به علت گرمای زیاد شیشه های مغازه ها و تابلو های موجود در پاساژ ذوب شده و تمامی مغازه ها دچار دود گرفتگی شده اند.

غلامی با تاکید بر اینکه این بازار سیستم اعلام و اطفاء حریق ندارد حضور به موقع آتش نشانها را دلیل مهار شدن سریع آتش و سرایت نکردن آن به طبقات مختلف این بازار دانست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی مشهد  در گفتگو با خبرنگار مهر زمان حریق را ساعت 2:41 صبح  اعلام کرد و افزود: پس از اعلام به اتش نشانی 50 نیروی این سازمان از 11 ایستگاه  با 18 خودروی اطفای حریق به محل حادثه در خیابان خسروی اعزام شدند.

حسن جعفری با تاکید بر اینکه اطفای آتش سوزی در ساعت 3:04انجام شد افزود: علت حریق پاساژ جواد هنوز مشخص نشده و کارشناسان این سازمان در حال بررسی علت آتش‌سوزی هستند.

وی با اعلام اینکه این مجتمع تجاری برای بررسی بیشتر علت حادثه تا اطلاع ثانوی تعطیل است افزود: این حادثه خسارت جانی در پی نداشته ولی خسارات مالی زیادی در پی داشته که میزان آن در دست بررسی است.

گفتنی است، مجتمع بزرگ تجاری امام جواد معروف به پاساژ جواد که یکی از بزرگ ترین مجتمع های تجاری خیابان خسروی در محدوده مرکزی مشهد است دارای سه طبقه و  بیش از 150 واحد صنفی است.

مشتریان پاساژ جواد که مهم ترین اصناف آن را صنف خرازی، گلدوزی، گلسازی لوازم خیاطی، ترمه دوزی لباس و طلا سازی تشکیل می دهد امروز پشت درب های بسته ماندند.

 

کد خبر 2124023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha