۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۴

با بهره برداری آزمایشی تصفیه خانه شماره 2 کرج/

آب سد طالقان به محدوده شمال شرق کرج انتقال یافت

آب سد طالقان به محدوده شمال شرق کرج  انتقال یافت

کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل آبفای استان البرز با افتتاح آزمایشی تصفیه خانه شماره 2 کرج، مجرای انتقال آب سد طالقان را به روی شهروندان شمال شرق کرج گشود.

به گزارش خبرنگار مهر ، در هفته دولت پروژه خط انتقال آب سد طالقان به محدوده شمال شرق کرج افتتاح شد.

حسین نوری در حاشیه مراسم افتتاح این خط انتقال آب در گفتگو با خبرنگار مهر عمده مزیت این طرح را  صرفه جویی در مصرف برق ایستگاه های خط انتقال آب و ارتقاء سطح کیفی آب مناطق شرقی کرج ذکر کرد و گفت: با افتتاح این پروژه سالانه 400 میلیون تومان در هزینه برق صرفه جویی می شود.

نوری گفت: طرح انتقال آب شرب سد طالقان به کرج مرکزی به منظور اختلاط آب سطحی با آب های زیر زمینی و ارتقاء سطح کیفی و افزایش کمی آب در شمال شرق و بافت مرکزی کرج صورت گرفته است.

وی افزود:  لوله گذاری این خط انتقال آب از  اواسط جاده محمود آباد آغاز  و با  از عبور از ضلع جنوبی سازمان انرژی اتمی به  شمال دانشگاه آزاد و هنر منتقل شده و  از سه راه حسن آباد به سمت مخزن 10 هزار و 500 متر مکعبی حسن آباد کشیده شده است.

نوری یادآور شد: در حال حاضر جریان انتقالی از این خط حدود 100 لیتر در ثانیه است که در زمان نیاز می تواند تا 500 لیتر در ثانیه نیز افزایش یابد.

مدیرکل آبفای البرز گفت:طرح انتقال آب به مناطق شمال شرقی کرج در تصفیه خانه آب شماره 2 کرج برای برداشت و تصفیه آب خط انتقال سد طالقان در زمینی به مساحت 28 هکتار احداث شده و با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه و صرف هزینه 110 میلیارد ریال در سال 87 به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: مدول دوم نیز با ظرفیت 500 لیتر بر ثاینه و هزینه 80 میلیارد ریالی مراحل پایانی اجرایی خود را سپری می کند و در حال حاضر در مرحله بهره برداری آزمایشی قرار دارد.

نوری یادآور شد: در تصفیه خانه شماره دو کرج، آب شرب بهداشتی مورد نیاز حدود 400 هزار نفر از شهروندان ساکن در مناطق رجایی شهر، باغستان، حصارک بالا، بخش هایی از مهرشهر، کمالشهر و کرج مرکزی تأمین می شود.

قابل ذکر است که  75 میلیارد ریال برای بهره برداری این خط انتقال آب هزینه شده است که در هفته دولت توسط استاندار و مدیرکل آبفای استان البرز به بهره برداری رسیده است.


 

کد خبر 2124221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha