۵ شهریور ۱۳۹۲، ۲۱:۰۰

قربانلو خبر داد:

شکارچی بره آهو خودش به دام افتاد/ 25 میلیون ریال جریمه شکارچی متخلف

شکارچی بره آهو خودش به دام افتاد/ 25 میلیون ریال جریمه شکارچی متخلف

شاهرود – خبرگزاری مهر: رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود از آزادسازی یک راس بره آهو از چنگ شکارچیان غیرمجاز در روستای احمد آباد خارتوران و دستگیری شکارچی متخلف خبر داد.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به این که بره آهویی در منطقه خارتوران شاهرود در تله شکارچیان غیر مجاز بدام افتاده بود گفت: به محض دریافت خبر از مخبر اطلاعات در منطقه احمد آباد و با وجود بعد مسافت با گزارش به پاسگاه انتظامی منطقه احمد آباد مسیر شکارچی تحت نظر قرار گرفت.

وی افزود: با حضور ماموران ما در محل، شکارچی اقدام به فرار کرد ولی با همکاری فرمانده نیروی انتظامی بخش و پرسنل تحت امرشان در پاسگاه احمد باد شکارچی متخلف به دام افتاد.

رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود با اشاره به اینکه تله شکارچی ضبط شده است خاطرنشان کرد: متاسفانه دست چپ بره آهوی نجات یافته از زانو قطع شده بود که برای مداوا و انجام عمل جراحی به سمنان اعزام شد.

قربانلود با یادآوری این مطلب که آهوی نجات یافته هم اکنون تحت درمان است و در محل مناسب برای تهیه پای مصنوعی تحت مراقبت و نگهداری است تاکید کرد: پرونده این شکارچی متخلف تحویل مقامات قضایی شده و مبلغ 25 میلیون ریال هم جریمه نقدی برای وی در نظر گرفته شده است.

 این سوال در اینجا مطرح می شود که جریمه نقدی تعیین شده برای شکارچی متخلف آیا می تواند ضرر وارده به حیات وحش را جبران کند. این جریمه چه دردی از مشکلات حیات وحش منطقه خارتوران درمان خواهد کرد؟

کد خبر 2124415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha