۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵

باقرزاده با مهر مطرح کرد:

سرپرست وزارت ورزش با برنامه وارد شده است/ صالحی امیری آمده که بماند

سرپرست وزارت ورزش با برنامه وارد شده است/ صالحی امیری آمده که بماند

رئیس فدراسیون شمشیربازی پس از برگزاری نشست مشترک روسای فدراسیون‌ها با سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: احساس من این بود که جلسه برگزار شده با خود وزیر ورزش و جوانان است نه سرپرست؛ چون وی مانند یک وزیر، قاطع و با برنامه صحبت می‌کرد. کاملاً مشخص و واضح است که آقای صالحی امیری آمده که بماند.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ارزیابی خود از اولین نشست برگزار شده با سرپرست وزارت ورزش و جوانان را کاملاً مثبت عنوان کرد و اظهار داشت: این برای نخستین‌بار بود که طی یک نشست با مسئول ورزش کشور تمام روسای فدراسیون‌ها فرصت صحبت و اظهار نظر پیدا کردند در حالی که پیش از این، در جلسه با مسئولان این فرصت به همه داده نمی‌شد.

وی به صحبت‌های صالحی امیری در نشست عصر سه شنبه اشاره کرد و یادآور شد : ساختار فدراسیون‌ها در مجامع داخلی و بین‌المللی، برنامه ریزی اصولی و قانونمند شدن بسیاری از کارها از مهمترین مواردی بود که وی در صحبت‌های خود به آن اشاره داشت. در مجموع صحبت‌های سرپرست وزارت ورزش و جوانان مربوط به مسایل روز ورزش بود و فکر می‌کنم چنان منطقی و به موقع عنوان شد که به دل همه حاضرین نشست.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید بر اینکه سرپرست وزارت ورزش و جوانان با برنامه عهده‌دار این مسئولیت شده است، تصریح کرد: جو جلسه و چگونگی صحبت‌های آقای صالحی امیری چنان بود که من فکر نمی‌کردم  با سرپرست وزارتخانه جلسه داریم! احساس من این بود که جلسه برگزار شده با خود وزیر ورزش و جوانان است چون وی مانند یک وزیر، قاطع و با برنامه صحبت می‌کرد. کاملاً مشخص و واضح است که آقای صالحی امیری آمده که بماند.

"با این اوصاف استدلال شما بر این است که سرپرست وزارت ورزش و جوانان به  عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهد شد"؟، باقرزاده در پاسخ به این سوال تاکید کرد: به اعتقاد من وی صد در صد به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد شد. استنباط من به عنوان یک فرد دانشگاهی و با توجه به تعاملاتی که وی در صحبت‌ها و رفتارهای خود نشان دادند، این است که اگر آقای صالحی امیری در فراکسیون ورزش حضور پیدا کند و برنامه‌های خود را به طور کامل و جامع تشریح کند قطعاً می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه سرپرست وزارت ورزش و جوانان در زمینه مسایل اجتماعی دکترا دارد و استاد دانشگاه است، گفت: تمام صحبت‌های وی نشات گرفته از کارهای تحقیقاتی بود. ضمن اینکه بحث اکثر فدراسیون‌ها هم در این نشست مسایل فرهنگی و اخلاق در ورزش بود  که شخص سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم روی آن تاکید اکید داشت.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه "اولین اقدام سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی کیومرث هاشمی به عنوان مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی بود. این انتخاب را چطور دیدید"؟، گفت:  آقای هاشمی در مقطع دکترا در حال تحصیل است، تجربه زیاد از حضور در سازمان تربیت بدنی دارد و طی سال‌های گذشته هم به عنوان قائم مقام و معاون ورزش وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشت. در یک کلام اینکه کیومرث هاشمی از جنس ورزش و کاملا  آشنا به مشکلات ورزش است و این نشان می‌دهد که انتخاب وی بجا بوده است.

باقرزاده ادامه داد: البته من بنا به صحبت‌هایی که سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتند و دیدگاهی که از خود نشان دادند، فکر نمی‌کنم که وی قصد خانه تکانی آنچنان زیاد در میا فدراسیون‌ها را  داشته باشد. تاکید سرپرست وزارت ورزش و جوانان بیشتر روی تعامل بود و این که مدیران به خصوص از فاکتورهایی مانند تعهد، تخصص و مقبولیت برخوردار باشند. آقای صالحی امیری به شایسته سالاری در کنار این سه فاکتور برای مدیریت ورزش تاکید زیادی دارد.

"از نظر شما مهمترین چالشی که پیش روی سرپرست وزارت ورزش و جوانان است، چیست"؟، رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: مهمترین مساله بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی و المپیک برزیل است. تمام کشورها بلافاصله بعد از هر المپیک شروع به بازنگری ساختار ورزش خود می‌کنند. حالا یک سال است از المپیک لندن گذشته و ما فقط یک سال دیگر تا بازی‌های آسیایی فرصت داریم و بعد از آن هم باید برای المپیک برزیل آماده شویم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند. برخی در مجامع بین‌المللی با مشکل روبرو هستند. ضمن اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک هم همچنان بلاتکلیف است. اینها مسایلی است که باید سرپرست وزارت ورزش به آنها توجه داشته باشد و  اتفاقاً آقای صالحی امیری هم تاکید زیادی روی آنها داشت.

فضل الله باقرزاده در پایان گفت: در مجموع و با توجه به نشستی که با سرپرست ورزش و جوانان داشتیم نگاه مثبتی نسبت به وی و آینده ورزش با مدیریت او پیدا کردم.

کد خبر 2124554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha