۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۵۳

109هزار دانش‌آموز سمنانی امسال به مدرسه مي‌روند/ ضرورت تقویت پیوند مدارس و سازمان تبلیغات اسلامی

109هزار دانش‌آموز سمنانی امسال به مدرسه مي‌روند/ ضرورت تقویت پیوند مدارس و سازمان تبلیغات اسلامی

سمنان – خبرگزاری مهر: مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آمادگي مدارس و آموزشگاه هاي اين استان براي آغاز سال تحصيلي جديد گفت: در سال تحصيلي جديد ۱۰۹ هزار دانش آموز در اين استان به سر كلاس هاي درس مي روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بناييان سفيد ظهر چهارشنبه در نشستي خبري خود با خبرنگاران در محل اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به اینکه در سال تحصيلي جديد ۱۰۹ هزار دانش آموز در اين استان سر كلاس‌هاي درس مي‌روند گفت: از اين تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر را دانش آموزان پايه اول تشكيل مي دهند.

وي چهارشنبه بيست و هفتم شهريور را روز حضور در مدارس بيان كرد و گفت: در اين روز معلمان و كادر مدارس به همراه دانش آموزان در مدارس حضور يافته و برنامه كاري خود را براي سال تحصيلي جديد دريافت مي كنند.

تفکر اقتصادی باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: شنبه سي ام شهريور روز غنچه ها و نواختن زنگ غنچه ها و يكشنبه سي و يكم شهريور روز شكوفه ها و جوانه ها است كه در اين روزها كودكان پيش دبستاني، كلاس اولي هاي ابتدايي و اول راهنمايي با حضور در مدارس و مراكز پيش دبستاني با فضاي اين محيط ها آشنا مي شوند.

بنائیان سفید با اشاره به شعار امسال نیز گفت: تفکر اقتصادی باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد و در این راستا سال گذشته تعداد 21 هنرستان تولید محور راه اندازی شد.

وی در خصوص توازن تحصیلی در استان سمنان نیز با بیان اینکه سال گذشته حدود 49 درصد از انتخاب رشته ها هدایت شده صورت گرفت گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم این مقدار امسال به 52 درصد افزایش یابد.

اجرای طرح شاداب سازی در 300 مدرسه استان سمنان

مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تعداد 300 مدرسه از مدارس استان سمنان در طرح شاداب سازی مدارس قرار گرفتند افزود: در این طرح تعداد چهار هزار و 200 هنرجو شرکت کردند.

بنائیان سفید شمار دانش آموزان پايه چهارم را نيز هشت هزار و ۵۰۰ نفر بيان كرد وگفت: اين استان با جذب ۵/۹۸ درصد از نوآموزان به مدارس در كشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اجراي طرح هجرت سه نيز گفت: در اين طرح با مشاركت بيش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان ۳۰۰ واحد آموزشي در استان سمنان زيباسازي، شاداب سازي و مرمت و تعمير جزيي شد.

99 درصد مدارس استان سمنان یک نوبته هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان همچنی با بیان اینکه سال گذشته 99 درصد از مدارس استان یک نوبته شد و امسال نیز این فرآیند ادامه می یابد، افزود: سال گذشته تعداد 32 مدرسه از مدارس استان دو نوبته بودند که در حال حاضر این رقم به چهار مدرسه تقلیل یافته است.

بنائیان سفید با بیان اینکه 60 درصد از مدارس شهرستان سمنان تخریبی هستند خاطر نشان کرد: در مرکز استان با کمبود مدرسه مواجه هستیم.

وی همچنین با اشاره به آماده سازی 11 مدرسه برای واحدهای مسکن مهر استان سمنان نیز گفت: در شهرستان سمنان سه مدرسه آماده بهره برداری بوده و در شهرستانهای شاهرود سه مدرسه، دامغان دو مدرسه و مهدیشهر نیز یک مدرسه برای مسکن مهر در دست ساخت است که احتمالا بعضی از این مدارس تا آبانماه آماده تحویل می شود.

بنائیان سفید ادامه داد: تعداد دو مدرسه نیز در شهرستان گرمسار برای مسکن مهر در دست ساخت بوده و بعید است امسال آماده افتتاح شود.

250 مدرسه استان سمنان هوشمند و نیمه هوشمند شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از هوشمند و نیمه هوشمند سازی تعداد 250 مدرسه استان خبر داد و گفت: در حال پیگیری و توزیع عادلانه طرح هوشمندسازی مدارس در سطح استان هستیم و درصددیم تا روستاها نیز حداقل از یک کلاس سیار هوشمند برخوردار شوند.

بنائیان سفید همچنین از اخذ مجوز برای تاسیس هشت مدرسه سمپاد و 10 مجوز مدرسه شاهد در این استان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه های برتر کنکور توسط داوطلبان استان سمنان گفت: این استان با داشتن 10 هزار و 128 نفر شرکت کننده در کنکور امسال، 15 رتبه زیر صد و 190 رتبه زیر دو هزار را از آن خود کرده است.

كاروان هاي راهيان نور دانش آموزي، بهترين فرصت براي ارتقا سبك زندگي

مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان، كاروانهاي راهيان نور دانش آموزي را بهترين فرصت براي ارتقا سبك زندگي در قالب فعاليت هاي گروهي دانست و گفت: بحث پرورشي و فرهنگي بسيار مهم است چرا كه در نظام اعتقادي ما، تربيت مقدم بر تعليم است.

 بنائیان سفید با اشاره به وسعت فراگيري و فعاليت هاي پرورشي و فرهنگي، افزود: دستيابي به اهداف اين حوزه كه همان رسيدن به حيات طيبه است، تخصص هاي ويژه، مهارت هاي مختلف و پايش و نظارت مستمر را مي طلبد.

وی افزود: اعزام دانش آموزان در قالب كاروانهاي راهيان نور، باقيات صالحاتي است كه توسط مقام معظم رهبري مطرح شده است و مي توان در اين برنامه مهم فرهنگي، يكي از مهمترين مباحث تربيتي كه همان ارتقاء سبك زندگي است را اجرا کرد.

اولویت هوشمندسازی مدارس قرآنی در استان سمنان

 مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه اولیای دانش‌آموزان باید آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف قرآنی یاری کنند و به این مهم عنایت ویژه‌ای داشته باشند، گفت: راه‌اندازی و فعالیت 90 مدرسه قرآنی، شرکت 33 هزار نفر در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش در این استان است.

بنائیان سفید یادآور شد: علاوه بر این، برگزاری چهار مرحله مسابقات قرآنی دانش‌آموزان با شرکت 40 هزار و 240 دانش‌آموز، برگزاری محافل انس با قرآن مجید و ... از دیگر فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش استان سمنان است.

وی در خاتمه بر تقویت ایجاد حلقه پیوند بین مدارس، سازمان تبلیغات اسلامی استان و موسسات قرآنی تاکید کرد و افزود: باید در شیوه‌های آموزشی قرآن وحدت رویه وجود داشته باشد.

کد خبر 2125041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha