۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳

گزارش خبری/

74 درصد انگلیسی ها مخالف حمله به سوریه/حمله به سوریه خطرناک است

74 درصد انگلیسی ها مخالف حمله به سوریه/حمله به سوریه خطرناک است

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: درحالیکه دولتمردان آمریکا و انگلیس در حال کوبیدن بر طبل جنگ با سوریه هستند مردم این کشورها مخالفت خود را با حمله نظامی به سوریه ابراز داشتند.

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: با نزدیک شدن به حمله احتمالی آمریکا و متحدانش به سوریه به بهانه بکارگیری سلاح شیمیایی در این کشور ، مخالفت ها با این اقدام خطرناک که منطقه را با فاجعه ای مواجه خواهد کرد بالا گرفته است.

رسانه "هافینگتون پست" انگلیس در این خصوص نوشت : در حالی که پالمان انگلیس آماده بحث درباره حمله به سوریه می شود افکار عمومی مردم این کشور مخالف اقدام نظامی در سوریه است.

این رسانه انگلیسی نوشت نظر سنجی جدید روزنامه "سان" نشان می دهد که 74 درصد مردم انگلیس مخالف استقرار نیروهای انگلیس برای جنگ در سوریه هستند.

دیگر روزنامه انگلیسی "اکسپرس" در مطلبی تحت عنوان" تاریخ تکرار می شود" به موضوع حمله آمریکا و انگلیس به عراق با توسل به دروغ وجود سلاح های کشتاری جمعی در این کشور پرداخته و صحت ادعای آمریکا و غرب مبنبی بر بکارگیری سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه زیر سوال برد.

 

این روزنامه به نقل از "جورج گالوی" نماینده سابق پارلمان انگلیس نوشت: به هیچ وجه امکان ندارد ارتش سوریه که در نبرد علیه مخالفان در جبه هابی جنگ دست بالا را دارد در آستانه ورود بازرسان سازمان ملل از سلاح شیمیایی استفاده کند.

وی همچنین تاکید می کند که اسناد و مدارک فراوانی وجود دارند که گروه های تروریستی متعصب حاضر در سوریه دسترسی به سلاح شیمیایی دارند.

همچنین "لرد وست" یکی از وزرای امنیتی و از فرماندهان ارتش انگلیس در زمان نخست وزیری "گردون براون" درباره راهی که "دیوید کامرون" نخست وزیر فعلی درباره سوریه در پیش گرفته هشدار داده و گفته است حتی حملات موشکی محدود به سوریه موجب خواهد شد تا انگلیس وارد جنگ شود.

لرد وست در مصاحبه با "رادیو بی بی سی 4 " گفت: حمله به سوریه شدیدا خطرناک است زیرا نمی توانیم پیش بینی کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف " نیز گزارش داد که  کلیسای این کشور با اقدام نظامی انگلیس علیه سوریه مخالف است.

این روزنامه علت مخالفت کلیسای انگلیس را نگرانی از وقوع یک جنگ منطقه ای خوانده است.

رسانه آمریکایی "یو اس نیوز" نیز در مطلبی به مخالفت افکار عمومی مردم آمریکا با اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه خبر داده و نوشت : نظر سنجی ها در آمریکا نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا با مداخله نظامی آمریکا در سوریه مخالفند حتی اگر در این کشور سلاح شیمیایی به کار رفته باشد.

.....................

گزارش از :پیمان یزدانی

 

کد خبر 2125078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha