۷ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۵۳

دستگاه قضایی با ایجاد تعامل با دستگاه ها به اهداف قضایی نزدیک می شود

دستگاه قضایی با ایجاد تعامل با دستگاه ها به اهداف قضایی نزدیک می شود

تیران و کرون – خبرگزاری مهر: معاون رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی با ایجاد تعامل با دستگاه ها و معتمدین به اهداف قضایی نزدیک تر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر احمدعلی تفویضی شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه و تودیع رئیس حوزه قضایی کرون و اعلام حکم انتصاب رئیس قوه قضاییه به مسئله مهم انتصابات دستگاه قضایی اشاره کرد و اذعان داشت: دادگستری برای مدیریت حوزه های قضایی از افراد توانمند و دارای ظرفیت مدیریتی و دانش قضایی استفاده و آن ها را برای مدیریت منصوب می نماید.

وی افزود: برقراری تعامل با ادارات و نهادها و معتمدین محلی و سایر مردم از ویژگی های مهم هر مدیر است و آن مدیر را در تحقق اهداف سازمانی و رسیدن به نتیجه موفق می دارد که دستگاه قضایی با ایجاد تعامل با دستگاه ها و معتمدین به اهداف قضایی نزدیک می شود.

وی با اشاره به استقلال شغلی قضات نیز ادامه داد: قضات مستقل هستند که این استقلال در ایجاد عدالت و احقاق حقوق مردم نقش با اهمیت و قابل توجهی دارد.

معتمدین در پیشگیری از وقوع جرم و صلح وسازش همکاری دارند

در این جلسه سید صادق طباطبایی رئیس دادگاه بخش کرون به وضعیت و موقعیت بخش کرون اشاره کرد و اذعان داشت: وجود ظرفیت های گردشگری و حضور مسافرین در این بخش نیازمند تلاش ویژه برای برقرار امنیت و برخورد با افرادی که مزاحمت ایجاد می کنند ضروری است.

وی افزود: معتمدین محلی و ضابطین قضایی همکاری خوبی با دستگاه قضایی برای برقراری امنیت و همچنین صلح وسازش در پرونده ها و پیشگیری از وقوع جرم داشته اند که ستاد پیشگیری و شوراهای حل اختلاف در صلح و سازی و پیشگیری از وقوع جرم با دستگاه قضایی همکاری دارند.

طباطبایی ادامه داد: معتمدین محلی و اعضای شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش پرونده های قضایی نقش مهمی داشته اند و تلاش های مجدانه و داوطلبانه این افراد در تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی موثر است.

تعامل بین دستگاه ها نیاز اساسی برای تحقق اهداف نظام است

حسین صائبی بخشدار کرون نیز در این جلسه به اهمیت تلاش برای خدمت به مردم تاکید کرد و اذعان داشت: مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت سنگینی در خصوص خدمت رسانی به مردم و رسیدگی به مشکلات و نیازهای آن ها دارند.

وی ادامه داد: تعامل بین دستگاه ها نیاز اساسی برای تحقق اهداف نظام است و این تعاملات به رفع نیازها بسیار کمک می کند و نباید در بین مسئولان دستگاه های مختلف تفرقه ایجاد شود که این موضوع مانع رسیدن به اهداف نظام است.

صائبی با اشاره به پرونده های قضایی بخش کرون نیز گفت: تصادفات بخشی از موردی پرونده های قضایی است که با اصلاح جاده ها و آموزش مردم می توان حوادث را کاهش داد و در نتیجه پرونده های ناشی از تصادفات دادگاه نیز کاهش یابد.

وی به حجم مسافرین در بخش کرون اشاره کرد و گفت: وجود آستان امامزادگان و نقاط گردشگری در بخش کرون نیازمند امنیت و برخود با متخلفین است تا اینکه از وقوع جرائم پیشگیری شود و امنیت مسافران و گردشگران تامین شود.

در این مراسم احمد براتی به عنوان رئیس حوزه قضایی کرون معرفی و از زحمات سید صاق طباطبایی تقدیرشد.

کد خبر 2125249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha