۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۴

حیدری عنوان کرد:

افزایش مرگ بیماران قلبی عروقی در بوشهر/ برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر

افزایش مرگ بیماران قلبی عروقی در بوشهر/ برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی طی سال 90 و91 در استان بوشهر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا حیدری چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 90 و91 متاسفانه مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی افزایش یافته به طوری که در سال 90 آمار 38 درصد بوده و در سال 91 به 41 درصد افرایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در سال 91 رتبه اول در بخش کشیدن سیگار و قلیان در کشور کسب کرد که باید در این زمینه دستگاه‌های ذیربط چاره‌ای برای حل این موضوع اتخاذ کنند.

بوشهر از استان‌های برتر در زمینه دسترسی به مراکز درمانی است

وی اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که طی چند سال گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است هم اکنون 225 خانه بهداشت فعال هفت پایگاه شهری و حدود 80 مرکز بهداشتی درمانی روستایی فعال در استان مشغول به فعالیت و امداد رسانی به مردم هستند و در استان جایی نداریم که مردم به بخش های درمانی دسترسی نداشته باشند و از این نظر در کشور از رتبه مناسبی برخوردار هستیم.

حیدری ادامه داد: از نظر شاخص‌های بهداشتی درمانی تا سال 2015 توانسته ایم در بخش مرگ میر مادران که قبلا در استان 10 درصد بوده است به چهار درصد کاهش دهیم و در بخش نوزادان نیز به 11 درصد رسیده است و تقریبا به شاخص های بین المللی نزدیک شده ایم.

کمبود متخصص دندان در استان بوشهر وجود ندارد

وی با اشاره به این که قیمت کلینیک تخصصی دندانپزشکی نصبت به سایر مرکز دندانپرشکی موجود در استان مناسب تر است، خاطرنشان کرد: قیمت‌های این کلینیک به‌صورتی است که انجام یک اینپلنت در مراکز دیگر چندین میلیون هزینه دارد اما در این مرکز توسط متخصص با هزینه 300هزار تومانی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: با توجه به ورود پنج دستگاه الکتروفلوز در کشور موفق به آوردن یک دستگاه به بیمارستان خلیج فارس شدیم که با آمدن این دستگاه زوجین می توانند یک‌روزه نتیجه آزمایش خود را دریافت کنند که قبلا مدت زمان بیشتری نیاز بوده است.

وی بیان داشت: به زودی مجهزترین بخش گوارشی در بیمارستان شهداء خلیج فارس راه اندازی خواهد شد و هم اکنون فوق تخصص بخش اطفال نیز در این بیمارستان استقرار پیدا کرده و حتی فوق تخصص خون اطفال نیز در بیمارستان وجود دارد.

احداث 60 پروژه با اعتبار 115 میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی

حیدری گفت: در مهر ماه سال 92 بیش از 40 متخصص وارد استان بوشهر خواهند شد و آنها را در نقاط محروم برای ارائه خدمات به مردم تقسیم خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون تعداد 60 پروژه با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در حال احداث می باشد که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از تجهیز بیمارستان سوانح و سوختگی شهرستان گناوه خبر داد و گفت: به زودی اتاق عمل و ترمیمی جراحی پلاستیک این بیمارستان به همراه خود ساختمان تجهیز خواهد شد و بعد از آن فوق تخصص ترمیمی و جراحی پلاستیک در آنجا مستقر خواهیم کرد.

بیمارستان فاطمه زهرا(س) امسال تخریب می‌شود

وی در پاسخ به پیشنهاد یکی از خبرنگاران مبنی بر تخریب نکردن بیمارستان فاطمه زهرا(س) به‌دلیل خاطره داشتن خیلی از بوشهری ها با این بیمارستان افزود: طبق برنامه این بیمارستان امسال تخریب می شود و بیمارستان فوق تخصصی 280 تخت خوابی در این مکان احداث خواهد شد  که طراحی و برنامه ریزی آن صورت گرفته و در اختیار مسکن و شهرسازی داده ایم.

هیچ دستگاهی از بیمارستان فاطمه زهرا به خلیج فارس منتقل نشده است

حیدری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دستگاه های فرسوده ای از بیمارستان فاطمه زهرا (س) به شهداء خلیج فارس انتقال داده شده است، عنوان کرد: می‌توانیم با هم به صورت اتفاقی از تمامی بخش های بیمارستان خلیج فارس بازدید و بررسی انجام دهیم و اگر یک دستگاه قدیمی در آنجا مشاهده کردید یک میلیون به شما خبرنگار و دو میلیون به شورای شهرتان هدیه خواهم داد و در صورت مشاهده نکردن دو میلیون تومان از شما خواهم گرفت و بدانید بحث انتقال وسایل قدیمی بیمارستان فاطمه زهرا (س) به بیمارستان شهدای خلیج فارس داستانی کهنه و شایعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: فقط اتاق هوشمند بیمارستان شهدای خلیج فارس با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان راه اندازی شده و مابقی اتاق های عمل این بیمارستان بالای یک میلیارد تومان با مدرن ترین وسایل مورد نیاز تجهیز شده اند و برای تجهیز کل بیمارستان بیش از 80 میلیارد تومان هزینه شده است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه شرکت تجهیز کننده بیمارستان شهدای خلیج فارس دارای مجوزهای لازم است تصریح کرد: این شرکت مورد تایید هیات امنای وزارت بهداشت و درمان است و صحبت هایی که راجع‌به عدم کفایت این شرکت عنوان می شود کذب محض است.

با پزشکان زیر میزی بگیر توسط تعزیرات حکومتی برخورد می شود

وی با بیان اینکه با جدیت تمام با پرشکان متخلف و زیرمیزی بگیر برخورد می کنیم و آنها را به تعزیرات حکومتی معرفی خواهیم کرد اظهار داشت: چندی پیش یک پزشک ماما در مطبش اقدام به انجام چند سقط جنین کرده است که ما مطب وی تعطیل و تمامی مطالبات شاکیات برگشت دادیم و این ماما را جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی کردیم.

افتتاح  دو مرکز نازائی و اعصاب روان در بوشهر تا آخر شهریور

حیدری یادآور شد: پزشکان و متخصصین کلینیک دندانپزشکی استان از اعضای هیات علمی دانشگاه بودند که تعهد داشتند مطب نزنند ولی مطب هایی برپا کرده بودند و تمکین نکردن آنها دلیل مقطعی تعطیلی کلینیک تخصصی دندانپزشکی بعد از افتتاح بود ولی بعد از درمان بیمارانشان که قبل از احداث کلینیک پذیرش کرده بودند، اکنون در کلینیک فوق تخصصی دندان پزشکی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اذعان کرد: مرکز نازائی استان بوشهر ظرف دو هفته آینده و بیمارستان اعصاب و روان نیز تا اواخر شهریورماه سال‌جاری در بوشهر افتتاح خواهند شد.

کد خبر 2125264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha