باراک اوباما:

احتمال گزینه نظامی منتفی نیست/تنبیه نظام بشار اسد مشکل سوریه را حل نمی کند

احتمال گزینه نظامی منتفی نیست/تنبیه نظام بشار اسد مشکل سوریه را حل نمی کند

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال که احتمال گزینه نظامی را مردود ندانست، تنبیه نظام بشار اسد را برطرف کننده مشکل سوریه ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، باراک اوباما مدعی شد: دولت آمریکا شواهدی درباره استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه در چند روز قبل در اختیار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: دمشق بزرگترین انبارهای شیمیایی را در دنیا در اختیار دارد و قوانین بین المللی به کارگیری این نوع سلاح را ممنوع کرده است.

وی افزود: موضوعاتی وجود دارد که قبل از هر حمله نظامی احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد که از جمله می توان به بحث نفت و امنیت اسرائیل اشاره کرد.

اوباما گفت: دولت آمریکا همه گزینه هایی که از سوی فرماندهان نظامی دریافت می کند را مورد بررسی قرار می دهد و احتمال گزینه نظامی وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن مخالفت کشورش با دخالت در جنگ داخلی سوریه افزود: هر گونه دخالت مستقیم به بهبود وضع نخواهد انجامید و واشنگتن در جنگ طولانی مدت مشابه عراق وارد نخواهد شد.

وی بیان کرد: تنبیه نظام بشار اسد همه مشکلات سوریه را حل نخواهد کرد و مانع از توقف کشتار غیر نظامیان بی گناه در سوریه نمی شود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: تحرک به شکل آشکار و جدی برای توقف به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه تاثیر مثبتی می تواند بر امنیت ملی ما در دراز مدت داشته باشد.اگر سلاح شیمیایی در دست دیگران بیفتاد منافع ملی آمریکا در معرض خطر قرار می گیرد.

اوباما ابراز امیدواری کرد که در نهایت درباره مرحله انتقالی توافق حاصل شود و ما آماده همکاری با کل دنیا اعم از روس ها و دیگران برای حل بحران سوریه هستیم.تمام تلاش ما این است که خود را درگیر جنگ طولانی نکنیم و تجربه عراق را تکرار نکنیم موضوعی که نگرانی بسیاری را بر انگیخته است.

کد خبر 2125269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha