۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰

گزارش تصویری – تشریحی/

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان گناوه

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان گناوه

گناوه – خبرگزاری مهر: همزمان با هفته دولت چندین طرح عمرانی و خدماتی با حضور معاون عمرانی استاندار بوشهر، برخی مدیران کل استان، فرماندار و دیگر مسئولان در شهرستان گناوه به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دولت زمان مناسبی برای افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی است و این روزها در هر نقطه کشور یا کلنگی به زمین زده می‌شود تا طرحی اجرایی شود و یا روبانی پاره می شود تا طرح‌هایی که آماده شده، به بهره‌برداری برسد.

شهرستان گناوه نیز مانند دیگر نقاط کشور طرح‌های افتتاحی و برنامه‌های کلنگ‌زنی بسیاری داشته است و با حضور مسئولان استان در این شهرستان، چندین طرح عمرانی و خدماتی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شدند.

افتتاح طرح خیرساز ثبت احوال بخش ریگ

طرح خیرساز ثبت احوال بخش ریگ از جمله طرح‌هایی بود که با حضور مسئولان استان بوشهر و شهرسنان گناوه به‌بهره‌برداری رسید.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت وجود انسان های ارزشمندی چون امام راحل و مقام معظم رهبری و سایر خدمتگزاران از این فرصت طلایی ( شهادت شهیدان رجایی و باهنر با توطئه دشمنان) استفاده کرد و لذا هفته دولت به نام این بزرگواران نامگذاری شده است.

کیامرث صالحی نیا گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی هفته دولت را مستمسکی برای ارائه خدمت بی منت به مردم ایران اسلامی قرار داده است.

خیر بندر ریگی که هم زمین ثبت احوال بخش ریگ را اهدا و هم ساختمان آن را ساخته است، در این زمینه اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مردمی و به دلیل اینکه خواهان پیشرفت و توسعه بخش ریگ هستم به این کار خیرخواهانه مبادرت کردم.

داریوش ولی زاده گفت: مساحت این مجموعه در حدود 320 متر مربع و زیربنای آن نیز 190 متر است که با همکاری مسکن و شهرسازی و شهرداری بندر ریگ و با اعتبار 70 میلیون تومان ساخته شده است.

کلنگ‌زنی پروژه روشنایی محور بندر ریگ به سه راهی برازجان - گناوه

بعد از این طرح مسئولان در محل سه راهی بندر ریگ حضور یافتند و پروژه روشنایی محور بندر ریگ به سه راهی که به بزرگراه گناوه – برازجان متصل است را کلنگ زنی کردند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر در آئین کلنگ زنی این طرح عمرانی اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به اینکه در پایان کار ساخت محور جدید بوشهر- ریگ- گناوه قرار داریم و بیشترین حجم ترافیک متوجه این محور در مسیر گناوه به بوشهر خواهد بود، باید همه استاندارهای لازم در بخش های روشنایی، درختکاری، میدان وعلائم را در نظر داشته باشیم.

شاپور رستمی گفت: محور شیف-گناوه آماده بهره برداری است و به لطف خدا در اولین فرصت این محور را با حضور مقامات ملی افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در روند احداث برخی علائم و روشنایی این محور باید به گونه ای عمل شود که ما بتوانیم یک محور استاندار با داشتن همه امکانات مورد نیاز را داشته باشیم.

رستمی با بیان اینکه ما این پروژه را به فال نیک می گیریم بیان داشت: این پروژه نقش بسزایی که در کوتاهی مسیر بوشهر، بندرریگ و گناوه ایفا می کند و پیشرفت بندرریگ را به دنبال خواهد داشت و محور بسیار تاثیرگذاری است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: باید در ایجاد روشنایی تنها به سه کیلومتر از محل سه راهی بندرریگ اکتفا نکنیم و باید تمام 10 کیلومتر این محور یعنی از سه راهی بندرریگ تا شهر ریگ روشنایی ایجاد شود و اداره راه هم باید علاوه بر پیگیری جاده ای مسیر، بحث احداث میدان در تقاطع این محور با محور شیف به بندرریگ را پیگیرشود و امسال آن را باید در برنامه بگذاریم و مدنظر قرار دهیم.

افتتاح دبستان سه کلاسه خرد در روستای گاوسفید

برنامه بعدی سفر معاون عمرانی استاندار بوشهر به گناوه افتتاح دبستان سه کلاسه خرد در روستای گاوسفید بزرگ بود.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر در حاشیه این آیین به خبرنگار مهر گفت: برای بازسازی این دبستان سه کلاسه که کلاس های آن تخریبی بود 80میلیون تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی ملی هزینه شده است.

احمد مرادی گفت: عملیات اجرایی تخریب و بازسازی این دبستان سه کلاسه از شهریور 91 آغاز و در اردبیهشت 92 پایان یافت.

افتتاح واحد مرغداری سینامرغ در روستای گاوسفید بزرگ

برنامه بعدی افتتاح واحد مرغداری سینامرغ در روستای گاوسفید بزرگ بود که رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گناوه در آئین افتتاح این واحد تولیدی اظهار داشت: شهرستان گناوه در بخش کشاورزی از عرصه مانور بالایی برخوردار است؛ چرا که مقام اول آبزی پروری و مقام دوم تولید گوشت سفید را در استان بوشهر دارا است.

سید حسن موسوی گفت: در حال حاضر 19 واحد مرغداری با ظرفیت سه میلیون و 240 هزار قطعه و با اشتغال 130نفر به صورت مستمر به فعالیت می پردازد و در قالب توسعه بخش کشاورزی با اعتبارات خوبی که به شهرستان گناوه تخصیص داده شد، 15 واحد با اشتغال 56 نفر و ظرفیت سه میلیون و سیصد هزار قطعه به سطح تولیدی شهرستان افزوده می شود.

وی با اشاره به افتتاح این واحد مرغداری افزود: واحد مرغداری را که امروز مورد بهره برداری قرار می دهیم متعلق به شرکت سینامرغ به ظرفیت تولیدی30000هزار قطعه و اشتغال آفرینی هشت نفر است و از محل توسعه بخش کشاورزی تامین اعتبار شده که در هفته دولت پارسال کلنگ زنی و در هفته دولت امسال یعنی ظرف مدت یکسال مورد بهره برداری قرار گرفته است.

موسوی تصریح کرد: این در شرایطی است که از نیمه دوم سال گذشته با توجه به افزایش نرخ ها و نرخ تورم مشکلاتی را متوجه واحدها کرد که به لطف خداوند با توان و پشتکاری که در مجریان این واحد بود، طرح را با تمام سختی ها به مرحله نهایی و بهره برداری رساندند.

وی با اشاره به ویژگی های این واحد مرغداری گفت: این طرح یکی از طرح هایی است که در نوع خود و در سطح شهرستان توانسته از مدل های جدید و به روز مرغداری در کشور استفاده کند؛ چرا که کل محوطه واحد محسور است و پست قرنطینه انسانی و خودرویی در کنترل کامل قرار دارند.

موسوی ادامه داد: بحث دانه خوری جوجه ها در این واحد مرغداری به صورت تمام اتوماتیک است که می تواند غذا را به صورت یکسان و یکپارچه در اختیار طیور قرار دهد و این واحد در طول سال به صورت پنج دوره ای فعالیت خودش را ادامه می دهد.

وی بیان اشت: مشکلی که متوجه بخش کشاورزی شد، بحث افزایش نرخ ها است. 14 واحد ما، با توجه به دستور اکید استاندار و تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان گناوه مقرر شد که سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در یکجا به عنوان متمم تجمیع شود که بهره برداران بتوانند واحدهای خود را تکمیل و افتتاح کنند ولی متاسفانه تا به حال این امر محقق نشده است.

موسوی تاکید کرد: خواهان این هستیم که ماحصل این سفر این شد که مصوبه در دست اجرا به مرحله نهایی برسد. در شهرستان گناوه با توجه به اینکه 19 واحد ساخته شده و 15 واحد در حال ساخت وساز است، این تعدد واحدها می طلبید که کشتارگاهی را ما در شهرستان داشته باشیم که با رایزنی های خوبی که انجام شد، از طریق بخش خصوصی، شخص مشخص و مجوزهای لازم اخذ شده و به زودی کشتکارگاه مجتمعی که هم کشتار روز، انجماد، قطعه بندی و بسته بندی هست به مرحله کلنگ زنی می رسد که تحقق این مهم همت همه مسئولان را می طلبد.

غلامحسین تردیده مجری این طرح مرغداری نیز گفت: پتانسیل های گسترده ای در بخش کشاورزی شهرستان گناوه وجود دارد و به همین خاطر ما نیز به این عرصه ورود کردیم و خواستار آنیم که سرمایه گذاران شهرستان بیشتر در این بخش مهم اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

افتتاح دو جایگاه سی‌ان‌جی در گناوه

پس از این مراسم معاون استاندار به محل احداث جایگاه CNG المهدی در همجواری مرقد سید رضا کاظمی رفت و در آئینی این جایگاه و جایگاه CNG نوروزآباد گناوه را به طور همزمان افتتاح کرد.

شهردار بندرگناوه در آئین افتتاح همزمان این دو جایگاه CNG اظهار داشت: زمین مورد نیاز این دو جایگاه توسط شهرداری بندرگناوه تامین شده و کار ساخت آن ها نیز توسط یکی از شرکت های زیر مجموعه وزرات دفاع انجام گرفته است.

رضا محمدی گفت: این دو جایگاه در سال 89 کلنگ زنی شده اند و اعتباری معادل 5/3 میلیارد تومان برای احداث این دو جایگاه CNG از منابع ملی هزینه شده است.

محمدی ادامه داد: جایگاه CNG المهدی دارای هشت نازل و جایگاه CNG  محله نوروزآباد دارای 4 نازل است و سیستم های به کار گرفته شده در این طرح ها با توافقنامه وزرات نفت و وزرات دفاع اجرا شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری بندرگناوه در راستای این دو طرح زمین آنها را مهیا و عملیات دسترسی جاده های آنها را ساخته است.

سپس مسئولان استانی و شهرستان گناوه عازم روستای مال قائد- پرجمعیت ترین روستای شهرستان گناوه – شدند و طی آئینی در این روستا طرح گازرسانی به روستای مال قائد از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه کلنگ زنی شد.

گزارش و عکس: حسین غلامی

کد خبر 2125385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha