۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

همزمان با دهه کرامت؛

خادمان حرم رضوی در خراسان شمالی حضور می یابند

خادمان حرم رضوی در خراسان شمالی حضور می یابند

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از حضور شماری از خدام امام رضا(ع) در این استان به مناسبت میلاد پرسعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: همزمان با دهه کرامت سال جاری و در سالگرد میلاد باسعادت امام رضا(ع)، شماری از خادمان حرم رضوی به خراسان شمالی سفر می کنند.

وی با بیان این که این برنامه فرهنگی 21 شهریور ماه جاری برگزار می شود، اظهار داشت: خادمان مرقد مطهر امام هشتم همزمان با میلاد پر سعادت امام رضا(ع) در آستان مبارک امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برادر گرامی امام رضا(ع) حضور می یابند و با حضور این میهمانان، برنامه های مذهبی و فرهنگی مختلفی برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به آمادگی بقعه متبرکه امامزاده سید عباس(ع) به منظور استقبال از خدام حرم امام رضا(ع) در عصر روز پنج شنبه 21 شهریور با حضور مردم و مسئولین، افزود: با توجه به نامگذاری پنجم ذی القعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم سال 1392، بزرگداشت امامزادگان نیز با حضور این میهمانان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: فضاسازی شبستان های امامزاده سیدعباس(ع) با تصاویر مرتبط به صورت نمایشگاه از جمله برنامه ها تدوین شده برای این مراسم است و بر اساس برنامه نیز نماز جماعت مغرب و عشاء پنج شنبه 21 شهریور با حضور خدام و مردم و به امامت حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی؛ امام جمعه بجنورد برپا خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی حضور این میهمانان در آیین نماز جمعه همزمان با دهه کرامت را از دیگر برنامه‌های حضور خادمان امام رضا (ع) در خراسان‌شمالی ذکر کرد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، سفر خدام امام هشتم به خراسان‌شمالی همه ساله در آستانه میلاد با سعادت آن حضرت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه (ع) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
 

کد خبر 2125387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha