۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۰۴

همزمان با هفته دولت/

یادواره شهدای کارمند خراسان شمالی برگزار شد

یادواره شهدای کارمند خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: همزمان با ششمین روز از هفته دولت یادواره 121 شهید کارمند خراسان شمالی در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج شنبه و در ششمین روز از هفته دولت آيين گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و یادواره 121 شهید کارمند خراسان شمالی با حضور مردم شهید پرور خراسان شمالی و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این مراسم، مقام شهید و شهادت را بسیار رفیع دانست و گفت: مقام شهید و شهادت در راه خدا به اندازه ای رفیع است که از فهم آدمی خارج بوده و حتی تصور این مقام نیز برای انسان دشوار است.

حجت الاسلام محمدعلی سالاری در ادامه به ویژگی های شاخص شهیدان مظلوم رجایی و باهنر پرداخت و با بیان اینکه ولایتمداری عملی یکی از مهمترین دلایل ماندگاری و الگو شدن این دو شهید بزرگوار بوده است، اظهار داشت: باید همه مردم و مسئولان از چنین شهدایی درس خدمت و اخلاص و تعهد و اعتقاد به ولایت بیاموزند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برگزاری همایش ها و یادواره های شهدا به منظور رفع تکلیف و یا اقدامات تبلیغاتی انجام شود، تصریح کرد: باید در این گونه مراسمات به دنبال کشف و بازگویی ویژگی های شخصیتی الگوهای جامعه باشیم و دلایل تربیت چنین انسان هایی را واکاوی کنیم.

حجت الاسلام سالاری با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس الگوهای برجسته ای برای نسل نوجوان و جوان جامعه ما به شمار می روند، برمعرفی این الگوها به نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

از این تعداد 121 شهید در زمان شهادت کارمند بودند و از میان شهدای کارمند استان نیز 49 شهید به شهرستان بجنورد تعلق دارند.

 

کد خبر 2125595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha