۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۷

حجت الاسلام علاء الدینی:

طرح حمله نظامی به سوریه ابزاری برای جنگ روانی است

طرح حمله نظامی به سوریه ابزاری برای جنگ روانی است

دماوند - خبرگزاری مهر: امام جمعه دماوند، طرح حمله نظامی آمریکا به سوریه را ابزاری برای جنگ روانی و انحراف افکار عمومی جهان از جنایات اسرائیل دانست.

به گزارش خبرتگار مهر، حجت الاسلام محمد علاءالدینی در خطبه های نماز حمعه این هفته دماوند، ضمن دعوت خود و دیگران به رعاتی تفوای الهی و دوری از گناه اظهار داشت: یکی از مسائلی که طی دو هفته گذشته پیش آمد، افشاگری دو سند در محکومیت اقدامات آمریکا بود، یکی از این اسناد مربوط به دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد بود که در ادماه این افشاگری، مجلس شورای اسلامی در اقدامی پسندیده در مصوبه ای به برآورد هزینه های تحمیل شده به کشور با این کودتا پرداخت که این اقدام بسیار قابل تقدیر است.

این مسئول عنوان کرد: سند دوم مربوط به دخالت نظام سلطه در رابطه با حملات شیمیایی صورت گرفته در دوران هشت سال دفاع مقدس یه ایران اسلامی است که پس از گذشت سالها از این واقعه دردناک، هم اکنون اسناد این دخالات در نشریه حارجی" فارین پالیسی" منتتشر شده است.

هزینه های تحمیلی ناشی از حملات شیمیایی عراق به مردم ایران برآورد شود

وی ادامه داد: در این نشریه اذعان شده است که آمریکا از اقدام صدام در حمله شیمایی به ایران مطلع بود اما نه تنها سکوت کرد بلکه اطلاعات و امکانات نیز در اختیار صدام قرار داد، در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا آمریکا، رژیم بعث عراق را در حمله شیمیایی به ایران حمایت کرد؟

امام جمعه دماوند افزود: در این نشریه همچنین مطرح شده است که در آن زمان، پیروزی های مکرر ایران در دوران دفع مقدس برای امریکا غیر قابل پذیرش بود لذا برای قطع نوار این پیروزی ها در مقابل اقدام صدام سکوت کرد و حملات شیمیایی به ایران را طراحی کردند.

حجت الاسلام علاءالدینی بیان کرد: با توجه به این موضوع و اقدام قابل تقدیری که مجلس شورای اسلامی در رابطه با سند کودتای 28 مرداد انجام داد، انتظار می رود اقدام دیگری نیز در این زمینه صورت گرفته و هزینه های تحمیلی بر مردم ایران در جریان حملات شیمیایی، برآورد و از مراجع ذیربط طلب شود.

افشای اسناد دخالتهای آمریکا، عامل اثبات حقانیت اسلام است

این مسئول اثبات حقانیت اسلام را پیام اصلی افشای اسناد مذکور دانست و متذکر شد: حقانیت اسلام و توطئه های دشمنان برای از بین بردن این حقانیت باید برای مردم جهان بازگو شود تا دشمنان نتوانند با انحراف افکار عمومی، به جنایات خود ادامه دهند همچنانکه در حال حاضر این اتفاق در مورد سوریه افتاده است.

وی اضافه کرد: در جریان حوادث سوریه، آمریکا با ادعای مبهم در مورد بکار گیری سلاح شیمیایی در سوریه، بحث حمله نظامی به این کشور را مطرح کرده است، این همان امریکایی است که بنابر اسناد منتشر شده در جریان حملات شیمیایی به ایران، با عراق همکاری کرد.

امام جمعه دماوند گفت:امروز نیز بیداری اسلامی در سوریه باری آمریکا و همدستانش در منطقه، غیر قابل تحمل است لذا با اتهامات واهی و به بهانه استفاده سوریه از سلاح شیمیایی به دنبال جنگ در این کشور هستند، البته نشانه ها حاکی از ان است که حمله ای اتفاق نخواهد افتاد و این مساله بیشتر یک ابزار و جنگ روانی برای دستیابی به اهداف است.

طرح حمله نظامی امریکا به سوریه، ابزاری برای جنگ روانی است

حجت الاسلام علاءالدینی با ذکر برخی دلایلی که مانع حمله نظامی آمریکا به سوریه می شود، افزود: زمانبر بودن اثبات ادعای آمریکا و دخالت سازمان ملل و بررسی صحت این ادعا، ترس از محکومیت جهانی برای آمریکا، ترس از نابودی اسرائیل، هدف مبهم از حمله نظامی و... از جمله دلایلی است که مانع حمله نظامی آمریکا به سوریه می شود و نشان دهنده این است که طرح حمله نظامی تنها ابزاری برای جنگ روانی است.

این مسئول اظهار داشت: آمریکا و همدستنش به دنبال انحراف افکار عمومی منطقه و جهان از حوادث مصر، اعتراضات مردم بحرین، جنایات اسرائیل و.. هستند تا بتوانند به توطئه های خود در این کشورها ادامه دهند.

وی گفت: پیامی که این جریانات به دنبال دارد این است که نه تنها نباید به وعده ها و شعارهای پر زرق و برق سلطه گران دل بست، بلکه باید هر روز بیش از پیش خط مقاومت و ایستادگی در برابر این مستکبران را تقویت کنیم.

کد خبر 2125915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha