۹ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۵۱

محسنی ثانی در گفتگو با مهر:

حمله نظامی تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا دارد/ طومار اسرائیل در جنگ با سوریه پیچیده می شود

حمله نظامی تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا دارد/ طومار اسرائیل در جنگ با سوریه پیچیده می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمله نظامی به سوریه تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا و متحدانش به دنبال دارد گفت: مقاومت ملت و دولت سوریه در برابر متجاوزان و تروریست ها اسرائیل و آمریکا را خشمگین ساخته است.

 محمدرضا محسنی ثانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مقاومت ملت و دولت سوریه در برابر متجاوزان و تروریست ها اسرائیل و آمریکا را خشمگین ساخته، اظهار کرد: جنگ برعلیه رژیم بشار اسد هزینه های گزافی برای زورگویان و مدعیان حقوق بشر دارد. 

وی ادامه داد: راه اندازی جنگ بر علیه سوریه بدون موافقت شورای امنیت خسارتی بزرگ بوده و در این راستا آمريكا، اسرائیل و انگليس در لشكركشي به این منطق زیان می بینند و با این اقدام شکست آنان حتمی است.

طومار اسرائیل در جنگ با سوریه پیچیده می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طومار اسرائیل در جنگ با سوریه پیچیده می شود، عنوان کرد: امروز نفس های آخر اسرائیل غاصب به گوش می رسد بنابراین غرب و متحدانش به دلیل حمایت کورکورانه از صهیونیست ها نباید آتش جنگ را در منطقه به راه بیندازند چرا که در این جنگ آنان نیز زیان خواهند دید و با شکستی مفتضحانه روبرو می شوند.

محسنی ثانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده کاملا بی پایه و بی اساس است، یادآور شد: این ادعا سناریوی جدید آمریکا برای حمایت از رژیم نامشروع اسرائیل است.

آمریکایی ها نقشه حمله نظامی به سوریه را از مدتها قبل ترتیب دادند

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره در هر جایی که احساس کنند منافعشان در خطر است برنامه ها و نقشه های متعددی را طراحی می کنند و اکنون نیز این کشور به بهانه استفاده از سلاح های شیمیایی در نقش یک حامی به ظاهر دلسوز با فضاسازی برای تامین منافع خود نقشه حمله نظامی به این کشور را از مدتها قبل ترتیب داده است.

وی گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد آنچه در سوریه رخ داده توسط گروه‌های تروریستی انجام شده اما اکنون بهانه‌ای برای قدرت‌های غربی ایجاد شده تا با استفاده از ابزارهای نظامی و حمله به سوریه منافع خود را تامین و از اسرائیل همچون گذشته حمایت و پشتیبانی کند.

محسنی ثانی تاکید کرد: بی تردید حمله نظامی به سوریه تبعات خطرناک و سنگینی برای منطقه دارد و به افزایش ناامنی ها منجر خواهد شد.

آمریکا دست از ماجراجویی بردارد

وی بیان کرد: آمریکا باید دست از ماجراجویی بردارد و بی جهت آتش جنگ را در سوریه افروخته نسازد زیرا لشکرکشی به این کشور ننگ دیگر را در کارنامه آمریکایی ها به ثبت می رساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرانجام این جنگ چیزی جز ناامن کردن منطقه و کشتار مردم بی گناه نیست و امروز بر همگان مشخص است که غرب به بهانه سلاح های شیمیایی به دنبال از بین بردن یکی از حلقه های مقاومت است.

کد خبر 2126055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha