بان کی مون:

بررسی نمونه های جمع آوری شده در غوطه دمشق به 2 هفته زمان نیاز دارد

بررسی نمونه های جمع آوری شده در غوطه دمشق به 2 هفته زمان نیاز دارد

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بررسی نمونه های جمع آوری شده در منطقه غوطه دمشق که محور ضد سوری به سرکردگی آمریکا ادعا می کند دولت سوریه آن را مورد حمله شیمیایی قرار داده است، به 2 هفته زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بررسی نمونه های جمع آوری شده از منطقه غوطه در حومه دمشق به دو هفته زمان نیاز دارد.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

استفاده از سلاح های شیمیایی در منطقه غوطه در حومه دمشق چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره حمله شیمیایی چند ماه پیش در منطقه خان العسل تحقیق کنند.

گروههای مسلح و حامیان آنها در حالی ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرده اند که تصاویر ماهواره ای ثبت شده از سوی روسیه نشان می دهد، بمبهای حامل مواد شیمیایی از مناطق تحت سیطره تروریستها به منطقه الغوطه اصابت کرده و در این مسئله یک کشور عربی به همراه یکی از گروههای مسلح نقش مستقیم داشته است. ارائه اسناد این اقدام تروریستها توسط روسیه به اعضای شورای امنیت در نشست اخیر آنها باعث سکوت و تغییر موضع اولیه آنها شده بود.

کد خبر 2126173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha