۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶

یک کارشناس سوئیسی بررسی کرد؛

عواقب نه پارلمان به نظامی گری در سوریه برای کامرون/ لندن نگران مناسبات خود با واشنگتن است

عواقب نه پارلمان به نظامی گری در سوریه برای کامرون/ لندن نگران مناسبات خود با واشنگتن است

یک کارشناس سوئیسی در گفتگویی به بررسی عواقب نه گفتن پارلمان انگلیس به مداخله نظامی در سوریه برای کامرون پرداخته و تصریح کرد که لندن نگران مناسبات خود با واشنگتن در چنین شرایطی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "پتر نونن ماخر"، از کارشناسان روزنامه "تاگس انسایگر" سوئیس در گفتگو با این روزنامه سوئیسی درباره این مسئله که پارلمان انگلیس طرح مداخله نظامی در سوریه را رد کرده و اینکه این موضوع چه عواقبی برای "دیوید کامرون"، نخست وزیر این کشور دارد پرداخته و اظهار داشت: کامرون به رای پارلمان کشورش احترام خواهد گذاشت. از نظر تئوری، نخست وزیر انگلیس می تواند بدون اجازه پارلمان یک جنگ را هدایت کند، اما در چنین شرایطی دیگر چنین مداخله ای امکان پذیر نیست.

وی افزود: اینکه دولت انگلیس، ارتش را بر خلاف خواست پارلمان وارد یک عملیات نظامی کند، یک خودکشی سیاسی محسوب می شود.

این کارشناس سوئیسی در بخش دیگری از این گفتگو به بررسی عواقب رای مخالف پارلمان به عملیات نظامی در سوریه برای دیوید کامرون پرداخته و اظهار داشت که این رای احتمالا روی انتخاب مجدد وی در دو سال آینده تاثیر می گذارد. کامرون حالا نسبتا ضعیف شده است.

وی افزود: من بر این عقیده نیستم که مستقیما یک شورش در فراکسیون علیه کامرون شکل خواهد گرفت، اما وی به رهبر مخالفان، فرصتی برای نشان دادن خود به ملت داد. "اد میلی باند"، رهبر مخالفان انگلیس در تابستان نسبتا گرفتار چالش شده بود. از طرفی محافظه کاران انگلیس به دلیل زنده شدن دوباره اقتصاد این کشور کمی شرایط بهتری پیدا کرده بودند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه در مسائل مربوط به جنگ و در مسائل امنیت ملی، سیاستمداران و احزاب انگلیس معمولا حامی دولت مربوطه بودند گفت: کامرون به بسیاری از نکات کوچک توجه نکرد که این بار رای پارلمان مخالف نظر دولت وی شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کامرون، این بار در محاسبات خود به شدت اشتباه کرده است، در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: انگلیس نه تنها به آمریکا پشتیبانی در مداخله نظامی در سوریه را وعده داد، بلکه بیش از دیگر کشورها بر این مسئله اصرار داشت. حالا وی نمی تواند به وعده های خود عمل کند.

نونن ماخر همچنین تصریح کرد: این نگرانی در لندن وجود دارد که از طرف واشنگتن به عنوان یک شریک غیر قابل اعتماد مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر آمریکا به تنهایی وارد جنگ با سوریه شود، این مسئله را مطرح خواهد کرد که لندن دیگر نقش شریک وی را که در افغانستان و عراق ایفا کرد، ایفا نمی کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که حالا دولت انگلیس در مسئله سوریه چه موضعی را اتخاذ خواهد کرد گفت: من فکر می کنم که لندن در ادامه تلاش خواهد کرد که در وقایع این کشور تاثیر گذار باشد. انگلیس همچنان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل است. وی می تواند پایگاههای نظامی خود را در اختیار شرکای خود قرار داده و به آنها کمکهای لجستیکی کند، اما آمریکا بیشتر از دلایل سیاسی به انگلیس نیاز دارد.
  

کد خبر 2126435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha