۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۳۵

روزنامه آمریکایی مطرح کرد

"اوباما" ریاکاری بی شرم است/"جورج بوش" حداقل مجوز کنگره را برای جنگ گرفت

"اوباما" ریاکاری بی شرم است/"جورج بوش" حداقل مجوز کنگره را برای جنگ گرفت

یک روزنامه آمریکایی اقدام یکجانبه احتمالی "باراک اوباما"علیه سوریه را در حالی که وی جایزه صلح نوبل دارد ، بیانگر ریاکاری اوباما خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" در مطلبی تحت عنوان " جنگ سوریه بیانگر ریاکاری بی شرمانه اوباما"  به تشریح ریاکاری "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

تحلیلگر این روزنامه می نویسد: در حال حاضر تمامی نگاه ها به اوباما دوخته شده ست ، اوبامایی که دارنده جایزه صلح نوبل است و در عین حال قصد دارد در اقدامی بر خلاف قانون اساسی آمریکا به بهانه بکارگیری سلاح شیمیایی به سوریه حمله کند.

نویسنده یادآور می شود "باراک اوباما" که از منتقدان " جورج بوش " به خاطر حمله به عراق بود امروز وی با توسل به همان بهانه ها قصد دارد همان کار را بدون اجماع جهانی و مصوبه کنگره آمریکا انجام دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: جورج بوش حداقل برای اقدام خود علیه عراق و افغانستان  نوعی اجماع بین المللی بوجود آورد و اجازه کنگره آمریکا را هم کسب کرد و از حمایت مردم آمریکا برخوردار بود ، اما اوباما در آستانه حمله به سوریه نتوانسته اجماع بین المللی و مصوبه کنگره را کسب کند.

تحلیلگر این روزنامه می نویسد: طبق قوانین بین الملل برای حمله به یک کشور  باید مصوبه شورای امنیت باشد که سه بار شورای امنیت با حمله به سوریه مخالفت کرده و از این مهمتر قوانین فدرال آمریکا باید به تصویب کنگره آمریکا برسد.

به نوشته این تحلیلگر آمریکایی: بر اساس قانون اساسی آمریکا در بند "قدرت های جنگی" که در سال 1974 به تصویب رسیده است یک اسنثناء در این خصوص وجود دارد که رئیس جمهور بدون گرفتن مجوز کنگره می تواند دستور جنگ دهد و آن در مواردی است که آمریکا یا نیروهای مسلح آمریکا و قلمروهای متعلق به آن مورد حمله واقع شوند و یا اینکه حمله قزیب الوقوع باشد.

نویسنده معتقد است حمله به سوریه جزء این استثنائات به شمار نمی آید و "اوباما" باید برای حمله به سوریه مجوز کنگره را دریافت کند.

در پایان مطلب آمده است اوباما قصد ندارد مجوز کنگره را دریافت کند زیرا که میداند نماینگان به حمله به سوریه اجازه نخواهند داد و در این صورت وی مجبور خواهد بود که قانون را زیر پا بگذارد.

شایان ذکر است در پی انزوای آمریکا و شکست تلاش های اوباما برای ایجاد یک ائتلاف برای حمله به سوریه ، اوباما اعلام کرده است که بطور یکجانبه به سوریه حمله خواهد کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 2126627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha