۹ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۴۰

مدرسی عنوان کرد:

لزوم تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده خرما/ حل مشکلات خرما نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت

لزوم تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده خرما/ حل مشکلات خرما نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بر لزوم تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده خرمای دشتستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات خرما در شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور مطرخ است و لازم است که مشکلات کشاورزان و نخل‌داران بررسی و مرتفع شود.

وی به قابلیت بالای شهرستان دشتستان در تولید خرما اشاره کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان به خوبی بهره بگیریم و تلاش کنیم تا وضعیت کشاورزی در شهرستان دشتستان را بهبود بخشیم.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس نبود برنامه‌ریزی بلند مدت را به عنوان یکی از مهمترین مشکلات کشاورزی در دشتستان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: باید برنامه‌ریزی مناسب و بلندمدتی داشته باشیم تا مجبور به اتخاذ تصمیمات کوتاه‌مدت نشویم.

وی با تقدیر از تلاش‌های نماینده دشتستان در راستای کمک به رفع مشکلات نخ‌داران و کشاورزان، تصریح کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس از طریق گفتگو و رایزنی با مسئولان ارشد کشور برای حل مشکلات خرما تلاش کنند.

مدرسی با اشاره به تصویب شش طرح ازمحل مصوبات علمی و پژوهشی استانی در سال‌های گذشته، افزود: یکی از طرح‌های مصوب، پژوهشکده خرما در دشتستان بود که متاسفانه تنها طرحی که هنوز به اجرا درنیامده همین طرح است.

وی ادامه داد: هم اکنون در آزمایشگاه ها و پژوهشگاه های دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس مطالعاتی در دست اجراست که می‌تواند کمک‌های بسیار مطلوبی به کشاورزان برای فرآوری بهینه محصولات داشته باشد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس در ادامه بر لزوم تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده خرمای دشتستان تاکید کرد و بیان داشت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی خرما علاوه بر وظیفه تحقیقاتی علمی در بازاریابی و ارائه شیوه‌های نوین بسته‌بندی و سوددهی نیز نقشی مهمی و اساسی دارند.

در ادامه این نشست هر یک از حاضرین به تشریح شرایط سال‌های گذشته و وضعیت فعلی نخلستان‌ها و نخلداران استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار پرداخته و وضعیت بازار و قیمت محصول خرما را مورد ارزیابی و بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 

کد خبر 2126738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha