۹ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۵۶

اخبار فرهنگي و هنري/

خوشنويسي جايگاه وي‍ژه اي در هنر اسلامي دارد

خوشنويسي جايگاه وي‍ژه اي در هنر اسلامي دارد

مشهد - خبرگزاري مهر: خوشنويسي جايگاه وي‍ژه اي در هنر اسلامي دارد، نمایش بیش از 250 اثر در نمایشگاه خوشنویسی رضوی و جشنواره علوم و هنرهاي قرآني نور الخضراء به پايان راه رسيد عناوين سه خبر فرهنگي و هنري خراسان رضوي است.

به گزارش خبرگزاري مهر، معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد گفت: هنرخوشنویسی جایگاه ویژه ای در هنر اسلامی دارد

حسین شادکام اظهار كرد: اگر چه انتقال تفکر از طریق زبان و تفسیرهای شفاهی می تواند بر روی شنونده موثر واقع شود، اما وسایل بصری در مقایسه با زبان، به دلیل ارتباط تصویری خاصی که با بیننده برقرار می کنند، سرشتی متفاوت دارند و عمیق تر در ذهن می مانند.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد با بیان این که هنرخوشنویسی، هنری مبتنی بر شکل و ساختار بصری است افزود: شکل بصری خط عامل مهمی درانتقال پیام به شمار می رود که می توان از آن در ترویج آموزه های رضوی استفاده کنیم.

شادکام با اشاره به این که خوشنویسی، بازتاب ذوق و اندیشه هنرمندان است تصريح كرد: خوشنویس با انتخاب مفاهیم رضوی برای خلق اثر خود می تواند در تعمیق این فرهنگ در سطح جامعه موثر باشد.

وي با بیان این که خط و خوشنويسي از جمله هنرهاي سنتي ايرانيان است كه از ديرباز در اين سرزمين وجود داشته و هر بيننده‌اي را مجذوب زيبايي خود مي‌كند بيان کرد: خوشنویسی با پیوند مبانی دینی و هنری جایگاه ویژه ای در بین سایرهنرها دارد.

نمایش بیش از 250 اثر در نمایشگاه خوشنویسی رضوی

مدیر اجرایی جشنواره خوشنویسی رضوی از برگزاري نمايشگاه آثار منتخب همزمان با دهه كرامت در مشهد خبر داد.

علي رضايي با بيان اين خبر اظهار كرد: بیش از 250 اثر در اين نمايشگاه در معرض ديدعلاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی جشنواره خوشنویسی رضوی افزود: آثار جشنواره از 16 الی 21 شهریور در سه بخش نمایشگاه آثار اساتید بزرگ کشور، آثار برگزیده جشنواره و نمایشگاه بزرگ خوشنویسی هنرمندان مشهد در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

رضايي بيان کرد: نمایشگاه آثار اساتیدبزرگ کشوردر گالری رضوان واقع در کوهسنگی 17 آثار برگزیدگان جشنواره در موسسه فرهنگی قدس و نمایشگاه بزرگ خوشنویسی هنرمندان مشهد در نگارخانه سلطان علی مشهدی در چهارسوق هنر کوهسنگی برگزار می شود.

جشنواره علوم و هنرهاي قرآني نور الخضراء به پايان راه رسيد

آئين اختتاميه جشنواره علوم و هنرهاي قرآني نور الخضراء با حضور هنرمندان، قاريان و حافظان كودك و نوجوان قرآن كريم  برگزار شد.

اين جشنواره كه در رشته هاي مختلف فرهنگی و هنری از جمله حفظ (قرآن و احادیث)، روخوانی قرآن،  قصه گویی، (قصص قرآنی)، شعرخوانی و نقاشی (مذهبی و قرآنی) در گروه سنی 4 تا 12 سال و همچنین نمایش عروسکی، تصویرگری کتاب کودک و تالیف با مضامین قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع)، در گروه سنی بزرگسال برگزار شد، شاهد حضور هنرمندان برجسته و قاريان ممتاز كودك و نوجوان مشهدي، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد و مسئولين و حاميان مالي جشنواره بود.

 

کد خبر 2126765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha