بازرسان سازمان ملل بار دیگر به سوریه برمی گردند

بازرسان سازمان ملل بار دیگر به سوریه برمی گردند

سخنگوی سازمان ملل متحد با بیان اینکه بازرسان سلاح شیمیایی برای ادامه تحقیقات به سوریه باز می گردند؛ خاطر نشان کرد بررسی نمونه ها ممکن است تا 3 هفته طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، سازمان منع سلاح شیمیایی در لاهه اعلام کرد که تحلیل نمونه های بازرسان که در سوریه جمع آوری شده، تا 3 هفته نیز طول خواهد کشید.

این سازمان همچنین تأکید کرد که همه تلاش خود را برای تسریع این فرایند به کار خواهد گرفت.

از سوی دیگر "مارتین نسیرکی" سخنگوی سازمان ملل متحد تأکید کرد بازرسان دوباره برای تحقیق در خصوص دیگر ادعاها درباره حمله با گازهای مسموم در سوریه به این کشور باز می گردند.

وی از گزارشهای منتشر شده مبنی بر اینکه خروج بازرسان از سوریه به نوعی زمینه سازی برای حمله نظامی به سوریه است، انتقاد کرد.

وی افزود: تیم بازرسان برای تحلیل نمونه های جمع آوری شده از منطقه ای نزدیک دمشق نیازمند زمان است، و بازرسان گزارشی را به دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه خواهند کرد.

نسیرکی در باره اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفته کاخ سفید نیازی به گزارش سازمان ملل ندارد، گفت: تیم بازرسان برای تشخیص بی طرفانه واقعیت ها کاملا توانمند است.

خاطر نشان می شود بازرسان سازمان ملل متحد عصر دیروز به همراه نمونه ها به مقر سازمان منع سلاح شیمیایی در لاهه رسیدند.گروههای مسلح و حامیان آنها در حالی ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرده اند که تصاویر ماهواره ای ثبت شده از سوی روسیه نشان می دهد، بمبهای حامل مواد شیمیایی از مناطق تحت سیطره تروریستها به منطقه الغوطه اصابت کرده و در این مسئله یک کشور عربی به همراه یکی از گروههای مسلح نقش مستقیم داشته است. ارائه اسناد این اقدام تروریستها توسط روسیه به اعضای شورای امنیت در نشست اخیر آنها باعث سکوت و تغییر موضع اولیه آنها شده بود. با این حال آمریکا بر ماجراجویی نظامی حتی بدون مجوز شورای امنیت و با وجود مخالفت گسترده جامعه جهانی و حتی متحد قدیمی و نزدیکش، انگلیس، اصرار دارد.

کد خبر 2126849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha