۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۱۷

دعوت از امبرتو اکو برای سفر به ایران/ «سه قصه» نویسنده ایتالیایی زیرچاپ رفت

دعوت از امبرتو اکو برای سفر به ایران/ «سه قصه» نویسنده ایتالیایی زیرچاپ رفت

غلامرضا امامی از زیرچاپ رفتن ترجمه‌اش از کتاب «سه قصه» امبرتو اکو خبر داد و گفت: در نظر دارم همزمان با انتشار این اثر از اکو برای حضور در ایران دعوت کنم.

غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده انتشار شدن ترجمه خود از کتاب «سه قصه» امبرتو اکو خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر منتشر شده از اکوست که شامل سه قصه با عناوین  «بمب و ژنرال»، «سه فضانورد» و «کره‌ای دیگر» می‌شود و به زودی از سوی نشر چکه منتشر می‌شود.

امامی افزود: چندی پیش در ایتالیا موفق به دیدار اکو شدم و درباره این کتاب با وی صحبت کردم. او اذعان داشت که این کتاب می‌تواند مخاطبی با سن 9 تا 90 سال را  برای خودش داشته باشد و همین مسئله برای من ترجمه این کتاب را جذاب کرد و البته این اثر با اجازه ناشر ایتالیایی‌اش و با پرداخت حق کپی‌‌رایت در ایران منتشر می‌شود.

امبرتو اکو و غلامرضا امامی

امامی ادامه داد: اکو این کتاب را نزدیک به پنج سال پیش منتشر کرد و نکته جالب در این کتاب آن است که دو قصه از آن شباهت قابل توجهی به دو داستان فیل در تاریکی و چهار فرد غیرهمزبان که به دنبال خرید انگور بودند، دارد که سال‌ها قبل توسط مولانا در مثنوی بیان شده است.

این مترجم افزود: به نظر من این ترجمه و پیام اصلی آن بیان شیفتگی غرب و به ویژه اکو به شرق و فرهنگ ایران است و من امیدوارم بتوانم همزمان با انتشار این ترجمه از اکو دعوت کنم تا سفری هم به ایران داشته باشد.

کد خبر 2126858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha