۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

گزارش خبری تصویری/

تظاهرات مخالفان جنگ علیه سوریه از مقابل کاخ سفید تا خیابانهای یمن

تظاهرات مخالفان جنگ علیه سوریه از مقابل کاخ سفید تا خیابانهای یمن

مخالفان جنگ علیه سوریه در اعتراض به جنگ طلبی کشورهای غربی به ویژه دولت آمریکا تظاهرات متعددی را در مناطق مختلف جهان برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، صدها نفر از مردم استرالیا علیه تهدیدات آمریکا درباره دخالت نظامی در سوریه به خیابانها آمده و اعتراض خود را اعلام کردند.

مردم استرالیا همچنین با تجمع در مرکز شهر سیدنی همبستگی خود را با ملت و دولت سوریه اعلام کردند. مردم در این تظاهرات پارچه نوشته هایی با عنوان " از دخالت در سوریه دست بردارید" به دست گرفته بودند. تصاویر "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه نیز در این تظاهرات دیده می شد.

- اتباع سوریه و فعالان ضدجنگ در شهر پراگ (پایتخت چک) نیز با حمایت از ملت، دولت و ارتش سوریه مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامی در این کشور  ابراز داشتند.

- هزاران نفر از مردم یمن روز گذشته در صنعا و پنج استان دیگر با برگزاری تظاهراتی گسترده مخالفت خود را با تهدیدات آمریکا برای دخالت نظامی در سوریه مورد تاکید قرار دادند.

مردم یمن کینه صهیونیستی غربی از دولت و ملت سوریه را نیز محکوم کرده و مخالفت شدید خود را با استفاده از اراضی و حریم هوایی یمن برای هرگونه دخالت نظامی در سوریه اعلام کردند.

- فعالان ضدجنگ در ایالتهای مختلف آمریکا نیز روز گذشته تظاهرات متعددی را برگزار کردند. یکی از مهمترین این تجمعها در برابر ساختمان کاخ سفید و مرکز اصلی تصمیم سازی درباره دخالت نظامی در سوریه برگزار شد.

طی روزهای اخیر 11 ایالت آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات ضد جنگ علیه سوریه بوده است.

- بیش از هزار نفر از شهروندان لندنی به دعوت جنبش "STOP THE WAR" در مرکز این شهر تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان با استقبال از تصمیم پارلمان در مخالفت با دخالت نظامی در سوریه، آغاز احتمالی این جنگ را لکه ننگی دیگری در کارنامه سیاه دولت آمریکا دانستند.

- سفارت آمریکا در اردن، استان قفصه در جنوب تونس، کوالالامپور پایتخت مالزی و پاریس نیز روز گذشته صحنه تجمع مخالفان جنگ علیه سوریه بود.

از سوی دیگر، تهدیدات نظامی درباره دخالت نظامی در سوریه واکنشهای منفی بسیاری را در پی داشته است.

"عمر البشیر" رئیس جمهور سودان با محکومیت دخالت نظامی در سوریه خواستار حل سیاسی بحران در این کشور شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامی در سوریه اعلام کرد.

جنبشهای ضدجنگ در ترکیه، یونان و قبرس نیز با صدور بیانیه هایی تهدیدات امپریالیستی برای آغاز جنگی جدید در خاورمیانه را به شدت محکوم کردند.


یمن

 

آمریکا




استرالیا

 

کد خبر 2126952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha