۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

سازمان میراث فرهنگی دستیابی به آمار صحیح گردشگری را دراولویت قرار دهد

سازمان میراث فرهنگی دستیابی به آمار صحیح گردشگری را دراولویت قرار دهد

كارشناس برنامه ريزي ميراث فرهنگي و گردشگري بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی در دوره مدیریت جدید، دستیابی به آمار صحیح گردشگری ورودی، خروجی و داخلی و اعلام عمومی آن را هدف اول خود قرار دهد.

اردشیر اروجی به خبرنگار مهر گفت: به تازگی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است که تدوین دستورالعمل‌ فعالیت دفاتر ICT به عنوان دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در 10هزار روستا، نظارت بر اماکن اقامتی و خدماتی گردشگری، استانداردسازی هتلها، مراکز خدماتی و دفاتر خدمات مسافرتی و ثبت طولانی‌ترین غار نمکی جهان در جزیره‌ قشم و پرنده‌ زاغ بور از جمله برنامه های‌ 100 روزه‌ این معاونت طبق خواست دولت است.

وی با بیان اینکه اعلام برنامه 100 روزه، در حقیقت بیان فعالیتهای جاری حوزه گردشگری و برنامه نیست گفت: برنامه باید دارای هدف، راهبرد، فعالیت و اقدامات اجرایی مشخص باشد. برای مثال، سازمان میراث فرهنگی باید دستیابی به آمار صحیح گردشگری ورودی، خروجی و داخلی و اعلام عمومی آن را هدف اول خود قرار دهد. چون این آمار کلید اصلی برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت بخش خصوصی و دولتی خواهد بود.

اروجی گفت: تدوین و تصویب میثاق مفهومی گردشگری یا سیاستهای کلی گردشگری باید مد نظر قرار گیرد تا پس از بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و خط مشی توسعه گردشگری در بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد و به تناقضات موجود در این زمینه پایان دهد.

وی افزود: همچنین تسهیل و روان سازی ورود گردشگران خارجی و مشخص کردن راهبردها، فعالیتها و اقدامات اجرایی بخش دیگری از فعالیتها باید باشد.

مدير كل سابق دفتر برنامه ريزي آمار و اطلاعات سازمان ميراث فرهنگي گفت: معاونت گردشگری باید در گامهای بعد تفکیک امور حاکمیتی و تصدی گری حوزه گردشگری و تعیین تکلیف آن ها با واگذاری امور تصدی گری و تقویت امور حاکمیتی در زمینه (سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، حمایت، کنترل، نظارت و ارزش یابی) را مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید در برنامه های 100 روزه، با شناخت امکانات، محدودیتها، فرصتها و تهدیدها و راهبردهای مقدماتی، برای تدوین برنامه ریزی بلندمدت گردشگری اقدام کرد.

کد خبر 2127176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha