۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵

نگرانی از وقفه در ارائه‌ خدمات به آوارگان سوری

نگرانی از وقفه در ارائه‌ خدمات به آوارگان سوری

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد در مناطق جنگ‌زده سوریه به سبب فعالیتهای گروههای مسلح، وقفه در ارائه‌ خدمات ضروری بر مشکلات صدها هزار نفر افزوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، مناطقی که گرفتار درگیری‌های شدید هستند، از جمله مناطق روستایی اطراف دمشق، بخش‌های شرقی حلب و دیرالزور و نیز استان رقه، شاهد وقفه در ارائه‌ خدمات ضروری مانند برق و آب و جمع‌آوری زباله‌ها هستند.

در همین رابطه "ژان‌-مارک بوری" مسئول عملیات آب و بهداشت در سوریه گفت: بسیاری از ایستگاه‌های آب‌رسانی صدمه دیده‌اند و دیگر نمی‌توانند نیازهای مردمی را که به آنها وابسته‌اند برطرف کنند. علاوه بر این، خدمات مدیریت پسماند، شامل جمع‌آوری زباله نیز در برخی مناطق درگیری تقریبا دیگر وجود ندارد و یا اینکه افراد ساکن این مناطق خود این قبیل خدمات را عهده‌دار شده‌اند.

وی افزود: عدم جمع‌آوری پسماند برای زمانی طولانی می‌تواند آثاری جدی بر سلامت کل جامعه داشته باشد. توده‌های زباله بهترین مکان برای تولید بیماری‌ و انگل‌ هستند.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به منظور جلوگیری از هرگونه فاجعه‌ بهداشتی، چند پروژه را با هدف بهسازی شرایط کلی بهداشتی راه‌اندازی کرده است. بوری افزود: ما سعی داریم تا حد امکان شرایطی را که مردم جنگ‌زده باید در آن زندگی کنند بهبود بخشیم..

کد خبر 2127332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha