۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰

مخالفت سناتورهای آمریکایی با حمله یکجانبه به سوریه

مخالفت سناتورهای آمریکایی با حمله یکجانبه به سوریه

دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کردند از حمله یکجانبه ارتش این کشور به سوریه حمایت نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، "جان مک کین" و "لیندسی گراهام" دو سناتور صاحب نفوذ آمریکایی از مخالفت خود با اقدام نظامی یکجانبه واشنگتن علیه سوریه خبر دادند. این دو نفر با انتشار بیانیه ای اعلام کردند با وجود صدور مجوز اقدام نظامی توسط "باراک اوباما" به کنگره، آنها از حمله نظامی محدود به سوریه که تغییری در جبهه نبرد این کشور ایجاد نمی کند، حمایت نمی کنند.

بر این اساس اعلام مخالفت دو سناتور صاحب نام جمهوریخواه درخواست اوباما را برای تصویب موضوع حمله به سوریه در کنگره با چالش جدی مواجه می کند. در بخشی از بیانیه مشترک مک کین و گراهام آمده است: ما نمی توانیم حمله نظامی محدود به سوریه را از این رو که نمی تواند به عنوان راهبردی کلی برای تغییر وضعیت نبرد به شمار آمده و به برکناری اسد از قدرت کمک کند، حمایت کنیم.

این دو سناتور آمریکایی تاکید کرده اند چنین اقدامی نمی تواند به درگیری ها در سوریه که به منزله تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است پایان دهد. این در حالی است که طی ماههای اخیر مک کین و گراهام از جمله سناتورهایی بودند که بارها از اوباما خواسته اند برای حمایت از شورشیان مسلح سوریه دست به اقدام نظامی بزند.

کد خبر 2127444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha