۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲

آیت الله حسینی بوشهری:

محبت به اهل بیت(ع) از محدوده زبانی فراتر رود/ شیعیان نسبت به جنایت های سوریه بی تفاوت نباشند

محبت به اهل بیت(ع) از محدوده زبانی فراتر رود/ شیعیان نسبت به جنایت های سوریه بی تفاوت نباشند

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: ابراز محبت و مودت نسبت به اهل بیت نباید فقط به محدوده بیان و به صورت زبانی باشد و این عشق و محبت باید در عمل تجلی یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر دوشنبه در مدرسه عالی علمیه نواب صفوی مشهد در جمع طلاب عزادار که به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به جنایت هایی که در سوریه نسبت به مردم مظلوم این کشور انجام می شود، اظهار کرد: اگر شیعیان نمی توانند برای مقابله با دشمنان در سوریه حضور داشته باشند اما نباید در برابر جنایت هایی که توسط وهابیان و سلفی ها و به پشتوانه صهیونیسم و آمریکا صورت می پذیرد، ساکت بنشینند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بیان کرد: ورود به مسیری که اهل بیت(ع) ترسیم کرده اند ما را به مسیر تعالی و حقیقت وارد خواهد کرد.

آیت الله بوشهری افزود: برای رسیدن به معرفت و عشق حقیقی باید به شناخت واقعی از اسلام و واقعیت توحیدی دست یابیم در غیر این صورت از رسیدن به معرفت الهی باز خواهیم ماند.

وی گفت: امروز در همه عالم ارادتمندان و دوستداران اهل بیت(ع) مجلس عزا ماتم فرزندان رسول خدا را برگزار می کنند و این کار مسلمانان و عاشقان اهل بیت(ع) در واقع تفسیر حدیثی از روسول گرامی اسلام است که می فرمایند: اساس و پایه اسلام بر پایه محبت اهل بیت(ع) بنا نهاده شده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عشق و ابراز محبت نسبت به اهل بیت(ع) را فراتر از ابراز کردن آن بر زبان دانست و بیان کرد: ابراز محبت و مودت نسبت به اهل بیت نباید فقط به محدوده بیان و به صورت زبانی باشد و این عشق و محبت باید در عمل تجلی یابد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ائمه گرامی ما می فرمایند نخستین شرط دلدادگی و مودت به ما پیروی از دستوراتمان است، تصریح کرد: شیعه امام صادق(ع) فردی است که بتواند بر شهوات خودش غلبه کرده و عملش در راستایی جلب رضایت خداوند متعال باشد و با دل بستن به ثواب و بیم از عقاب الهی رفتار کند.

وی دومین شرط عشق و دلدادگی نسبت به اهل بیت(ع) را تولی و تبری دانست و تاکید کرد: معنی این واجب دینی شناخت صحیح دوست و دشمنان اهل بیت(ع) است که البته نباید در این راه جای دوست و دشمن با یکدیگر اشتباه گرفته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آماده بودن برای هر گونه مصیبت و خطر را یکی دیگر از دوستداران اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: عشق و دلدادگی نسبت به اهل بیت(ع) غم ها و دلتنگی ها و غصه ها را از دل دلدادگان به آنان دور و قلبی سرشار از امید را دوستداران انان اهداء خواهد کرد.

 

کد خبر 2127650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha