۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

تحولات اردن/

تظاهرات مردمی علیه آمریکا و عربستان/ مخالفت نمایندگان پارلمان با حمله به سوریه

تظاهرات مردمی علیه آمریکا و عربستان/ مخالفت نمایندگان پارلمان با حمله به سوریه

تظاهرات شهروندان اردنی علیه سیاست جنگ طلبانه آمریکا و عربستان سعودی علیه سوریه و مخالفت بیش از نیمی از نمایندگان پارلمان اردن با حمله غرب به دمشق از جمله خبرهای اردن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، بیش از نیمی از نمایندگان پارلمان اردن شب گذشته مخالفت خود را با دخالت نظامی احتمالی آمریکا علیه سوریه اعلام کردند. 77 نفر از مجموع 150 نماینده پارلمان اردن با امضای یادداشتی و تقدیم آن به رئیس پارلمان اعلام کردند که با حمله نظامی آمریکا به سوریه مخالف هستند.

این نمایندگان همچنین خواستار برگزاری نشستی ویژه برای بررسی پیامدهای بحران سوریه بر اردن در صورت حمله احتمالی آمریکا به دمشق شدند. یادداشتی که به رئیس پارلمان اردن تحویل داده شده است در اختیار دولت قرار خواهد گرفت، اما این یادداشت الزام آور نیست.

در همین راستا صدها نفر از شهروندان اردنی شب گذشته با برپایی تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا در امان مخالفت خود را با دخالت نظامی احتمالی غرب علیه سوریه اعلام کردند. معترضان شعارهایی را علیه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و نیز سیاست های ضد سوری عربستان سعودی سر می دادند.

 

کد خبر 2127657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha